×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پذیره‌نویسی ۵۱ درصد سهام تا بانک شدن مهر اقتصاد

مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد گفت: تنها اقدام باقیمانده برای گرفتن مجوز بانک، مرحله پذیره‌نویسی ۵۱ درصد سهام در فرابورس است که زمان دقیق برای پذیره‌نویسی به تصمیم سازمان بورس و بانک مرکزی بستگی دارد.

ابراهیم صفرلکی در گفت‌وگو با فارس، افزود: بانک مهر اقتصاد با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت و با برخورداری از ۸۰۰ شعبه در سراسر کشور با هدف اجرا و استقرار بانکداری اسلامی و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با رویکرد کمک به آحاد مردم و حمایت از صنایع و تولید داخلی به عرصه پولی و مالی ورود پیدا کرده است.

وی تلاش در جهت تحقق بانکداری اسلامی و استفاده از ضوابط بانک مرکزی را سرلوحه‌ فعالیت‌های این بانک دانست و افزود: بانک مهر اقتصاد به منظور آشنایی کارکنان با قوانین بانکداری بدون ربا بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش احکام فقهی برگزار کرده است و با اجرای مسابقه بانکداری اسلامی و برپایی نمایشگاه در سراسر کشور سعی در ترویج فرهنگ بانکداری بدون ربا در میان مردم دارد.

مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: این بانک با تاسیس اداره بانکداری اسلامی و تشکیل کمیته فقهی در صدد است، تا علاوه بر پیروی از مصوبات بانک مرکزی بر عملیات بانکداری منطبق با موازین اقتصاد اسلامی نظارت داشته باشد.

صفرلکی افزود: بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولید و کارآفرینی به تولیدکنندگان داخلی و صاحبان صنایع پرداخت شده است، همچنین در بخش بانکداری خرد نیز با اعطای تسهیلات به هموطنان عزیز، تلاش دارد، تا در تأمین مایحتاج عمومی نیز مثمر ثمر واقع شود.

مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه، در نظام بانکی صد در صد منابع قرض‌الحسنه صرف پرداخت وام قرض‌الحسنه نمی‌شود، گفت: معمولاً در بانک‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ درصد منابع به این امر اختصاص می‌یابد اما در بانک مهر اقتصاد صد در صد منابع قرض‌الحسنه صرف پرداخت وام قرض‌الحسنه می‌شود.

صفرلکی گفت: بیش از ۳ میلیون نفر در طول فعالیت بانک مهر اقتصاد وام قرض‌الحسنه از این بانک دریافت کرده‌اند که مبلغی بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد حداکثر ۴ درصد پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ۹۱ حدود ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات با رقم بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شد و در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بیش از هزار متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

صفرلکی با بیان اقدامات این بانک در عرصه بانکداری الکترونیک، ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰ شعبه بانک مهر اقتصاد به صورت آنلاین به هم مرتبط هستند و مشتریان می‌توانند با مراجعه به هر یک از شعب این بانک در سراسر کشور عملیات بانکی مورد نظر خود را انجام دهند.

مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در خصوص منابع بانک مهر اقتصاد گفت: با اعتماد هم‌وطنان ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع بانک را تشکیل می‌دهد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches