×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: با توجه به توافق هسته‌ای و امید به برداشته شدن کامل تحریم‌ها، به نظر می‌رسد یکی از مواردی که به باز شدن گره‌های اقتصادی کمک می‌کند، رفع تحریم‌های بانکی است که نظام بانکداری ایران را متحول خواهد ساخت. رفع محدودیت‌های بانکی نظیر راه‌اندازی سوئیفت، پیوستن به شبکه جهانی بانکی و نیز سهل و ساده شدن نقل و انتقال وجوه بانکی از مزایای رفع تحریم‌های نظام بانکی محسوب می‌شود.

در این راستا اگرچه نظام بانکداری ایران از ظرفیت بالایی برای سامان دادن به این موارد در صورت برداشته شدن تحریم‌های بانکی برخوردار است اما با کاستی‌هایی نیز مواجه است. به عنوان مثال برای برقراری نظام هدفمند بانکی با سایر کشورها و برقراری ارتباط با شبکه بانکداری روز دنیا نیاز به زیرساخت‌های ارتباطی داریم که یکی از پیش نیاز تحقق این امر در اختیار داشتن شعبه‌های بانک‌های ایران در خارج از کشور است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که تعداد شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور بسیار کم است و در وهله نخست، سیستم بانکی ایران باید در راستای افزایش شعب خارجی خود گام بردارد.

نکته جالب توجه این است که در میان ۵۰ شعبه خارجی بانک‌های ایران در سایر کشورها، ۲۴ شعبه مربوط به بانک صادرات است که از این نظر، از برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر بانک‌ها برخوردار است.

به بیان دیگر بانک صادرات ظرفیت و پتانسیل بیش‌تری در صورت لغو تحریم‌ها داشته و به نظر می‌رسد در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها بتواند با قدم‌های استوارتری در این راه گام بردارد.

بنابراین افزایش تعداد شعب یکی از راهکارهای اساسی برای ایجاد تحول در نظام بانکی و نیز برقراری تعامل با سایر بانک‌های دنیا به شمار می‌رود که باید توجه ویژه‌تری از سوی مسئولان اقتصادی بر روی این مساله صورت گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches