×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
پایان ۹۵ درصد طرح راه آهن قزوین-رشت

اقتصادتهران:معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پایان ۹۵ درصد طرح راه آهن قزوین-رشت و بهره برداری از آن در دی ماه امسال خبر داد.

جبارعلی ذاکری در نشست بررسی طرح های ریلی کشور که عصر دوشنبه در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: دی ماه امسال طرح راه آهن قزوین-رشت به بهره برداری می رسد و بوق قطار در شهر رشت به صدا در می اید.

به گفته وی، طول این راه آهن ۱۶۴کیلومتر است.

وی ادامه داد: راه آهن میانه-بستان آباد به طول ۱۸۰کیلومتر نیز تا ۲ ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، اکنون طول راه آهن در کشور به بیش از ۱۱ هزار کیلومتر رسیده است و دولت نظر دارد در افق چشم انداز توسعه طول خط آهن کشور را به ۲۵ هزار کیلومتر برساند.

به گفته ذاکری، خط آهن ملایر-کرمانشاه به طول ۷۷ کیلومتر نیز ظرف ۲ ماه آینده آماده بهره برداری است و خط آهن تهران-همدان هم اردیبهشت امسال افتتاح شد.

مجری طرح های ریلی کشور اضافه کرد: ادامه خط آهن تهران -همدان به سنندج نیز در حال اجرا است و سال آینده ریل گذاری آن انجام می شود.

وی در مورد خط آهن میانه به تبریز نیز اظهار کرد: در فاز نخست این خط آهن به طول ۱۳۲ کیلومتر، بخش میانه تا بستان آباد به طول ۶۵ کیلومتر اجرا شد و زیرسازی مابقی نیز آماده شده است.

ذاکری تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه ریلی در کشور داریم که برای توسعه آن ۳۰ طرح شامل هشت هزار کیلومتر احداث خط آهن جدید به تصویب رسیده است.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۵، احداث ۵۹۱ کیلومتر خط آهن تعریف شد که ۴۵۸ کیلومتر آن اجرایی گردید و برای سال ۱۳۹۶ نیز ۵۱۶ کیلومتر خط آهن در قالب هشت طرح تعریف شده که سه طرح آن اجرا شده است.

ذاکری ادامه داد: از سه طرح یاد شده، یک طرح به بهره برداری رسیده و ۲ طرح دیگر نیز در شرف بهره برداری است.

مجری طرح های ریلی کشور گفت: در سال گذشته متوسط عملکرد احداث شبکه ریلی ۱۶۳ کیلومتر بود که امسال احداث ۵۱۶ کیلومتر خط ریلی جدید هدفگذاری شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches