×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پایان طراحی سامانه هوشمند اطفا حریق مخازن نفت خام خارک

اقتصادتهران: جانشین مدیر مهندسی و ساختمان و رئیس امور مهندسی پروژه های شرکت پایانه‌های نفتی ایران از پایان طراحی سامانه هوشمند اطفا حریق مخازن ذخیره‎سازی نفت خام در جزیره خارک خبر داد.

پیمان انتظام با بیان این که این پروژه با استفاده از توان و دانش فنی کارشناسان داخلی اجرا شده است، گفت: این پروژه یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‎هایی است که در سطحی وسیع، تأسیسات ذخیره‌سازی یکی از بزرگ‌ترین پایانه های نفتی دنیا را پوشش می‌دهد.

وی با اعلام این که پیش بینی می‌شود این پروژه در مدت ٢ سال انجام پذیرد، افزود: با اجرای این پروژه خارک مجهز به یکی از کارآمدترین تاسیسات اعلام و اطفاء حریق خواهد شد.

انتظام با تاکید بر این که طراحی این پروژه مبتنی‎ بر کپی‎برداری از هیچ نمونه مشابه دیگری نیست، افزود: مدلسازی وضع تأسیسات ذخیره‎سازی خارک نتیجه بهره‎گیری مستقیم از استانداردها و دستورالعمل های طراحی است که از تجربه‌های بسیار ارزشمند بارها اطفاء حریق مخازن خارک در جریان حمله‌های هوایی جنگ تحمیلی و همچنین اطفاء حریق پس از حوادث غیرمترقبه و قهری در تاریخ ۵۵ ساله بهره‎برداری از تأسیسات یادشده به‌دست آمده است.

جانشین مدیر مهندسی و ساختمان و رئیس امور مهندسی پروژه‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: بر اساس این طراحی، در جریان اطفاء، از سرایت حریق به مخازن جانبی بیشتر به نحو اثر بخشی پیشگیری می‌شود. ضمن اینکه با تجهیز این سیستم به سامانه‎های روزآمد کنترل هوشمند ضمن اطلاع‎رسانی بسیار فوری به تیم‌های اطفا، تا زمان حضور این گروه‎ها به‌طور خودکار عملیات اطفا با دقتی مثال‎زدنی آغاز شده و از دقایق طلایی که در علوم اطفا حریق مطرح است نهایت استفاده را ببریم و نسبت به اطفا کامل یا جلوگیری از توسعه زود هنگام حریق جلوگیری می‌شود.

انتظام تاکید کرد که هزینه‎های بسیار سنگین ناشی از کاهش ظرفیت ذخیره‎سازی در یک پایانه نفتی تنها شامل هزینه بازسازی مخزن نمی‌شود و افزود: هزینه‎های تأمین و اجاره مخزن جایگزین که بتواند فرآیند صادرات پایدار و مطابق با برنامه را محقق کند، خسارت‌های احتمالی ناشی از محقق نشدن بعضی تعهدها به مشتریان در روزهای اولیه از دست دادن ظرفیت ذخیره‎سازی و در عین حال هرز رفتن نفت خام در نتیجه حریق جزو اصلی‎ترین خسارت‌های ناشی از کاهش ظرفیت ذخیره‎سازی است.

وی یادآور شد که اجرای این پروژه در ارتقا قابلیت اطمینان و عملکرد پایدار پایانه خارک موثر است و در ادامه گفت: بهره‎برداران از این پروژه اعم از امور بین‎الملل وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت پایانه‎های نفتی ایران برای جلب رضایت و اطمینان خاطر مشتریان فرصت‌ها و اطمینان بیشتری خواهند داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches