×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پایان المپیک با تثبیت مقام ایران در جایگاه ۲۷ توزیع مدال‌ها

اقتصادتهران: کاروان ورزشی آمریکا موفق شد در صدر جدول رده‌بندی مدالی المپیک توکیو قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، المپیک توکیو امروز (یکشنبه) با انجام دیدارهای نهایی در هشت رشته باقی‌مانده به اتمام رسید و مدال‌هایش توزیع شد.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۰۸۰ مدال رنگارنگ بین ورزشکاران کشورهای مختلف توزیع شد و ۹۳ کشور مختلف موفق شدند مدال‌آوری کنند. در این بین ایالات متحده آمریکا به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و کشورهای بوتسوانا، بورکینافاسو، ساحل عاج، غنا، گرانادا، کویت، مولداوی و سوریه با یک مدال برنز در جدول مدالی رتبه پایانی را به خود اختصاص دادند.

تا پیش از فرا رسیدن روز آخر مسابقات، چین با ۳۸ مدال طلا و با فاصله ۲ طلا نسبت به آمریکا صدرنشین جدول مدالی بود اما کاروان ایالات متحده در روز پایانی با کسب سه مدال طلا گوی سبقت را از رقیب آسیایی خود ربود و موفق شد از عنوان ۲ دوره اخیر خود دفاع کند و همچنان با فاصله‌ای زیاد پرافتخارترین کشور در این رویداد بزرگ محسوب می‌شود.

کاروان ورزشی آمریکا با ۳۹ طلا، ۴۱ نقره و ۳۳ برنز و کسب ۱۱۳ مدال در رتبه نخست ایستاد. چین با ۳۸ طلا، ۳۲ نقره و ۱۸ برنز و ۸۸ مدال در جایگاه دوم قرار گرفت. ژاپن میزبان هم توانست با کسب ۲۷ طلا، ۱۴ نقره و ۱۷ برنز در رتبه سوم بایستد.

بریتانیا، کمیته المپیک روسیه، استرالیا، هلند، فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز رتبه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

کاروان ورزشی ایران با سه طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع هفت مدال در رده بیست و هفتم جدول مدالی قرار گرفت. کرواسی و صربستان نیز در رده‌های بیست و ششم و بیست و هشتم جای گرفتند.

کاروان ایران در بین کشورهای آسیایی رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. چین، ژاپن و کره جنوبی در رده‌های اول تا سوم ایستادند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches