×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پاسکاری شورای رقابت و سازمان حمایت بر سر قیمت خودرو

اقتصاد تهران:  با وجود گذشت یک هفته از اعلام نهایی قیمت ها توسط شورای رقابت، این شورا با انتشار دستورالعمل جدیدی برای قیمت گذاری خودروهای داخلی زمینه افزایش قیمت خودروها را فراهم کرد.

این تصمیم شورای رقابت با اعتراض شدید از طرف برخی رسانه‌ها و همچنین ابراز نارضایتی دولت همراه بود به طوری که تاکنون تکدر خاطر رییس جمهوری در خصوص افزایش قیمت های جدید خودرو برطرف نشده و مردم منتظر بررسی مجدد قیمت ها هستند خبرها حکایت از آن دارد که قیمت‌های جدید خودرو بدون طرح در شورای رقابت اعلام شده و در واقع خودروسازان قیمت ها جدید را بدون توجه به ضرورت بازنگری مجدد در این شورا اعلام کرده اند. به بیان دیگر افزایش ناگهانی و شیب تند قیمت خودرو هم مردم و هم رئیس جمهور را مکدر و نگران کرده است اما در حالی که انتظار خواست عمومی عدم افزایش قیمت ها به دلیل رو به بهبود رفتن شرایط اقتصادی کشور است این امر تاکنون حادث نشده است.

این در حالی است که پاسکاری بین شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صنعت دردی را از مردم دوا نمی‌کند و مردم اقدام عملی برای کاهش و تثبیت قیمت خودرو و افزایش تولید را از دولت می‌خواهند.

از سوی دیگر ناظران مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض شدید خود را از قیمت های جدید خودرو اعلام کردند.

ناظران مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض شدید خود را از قیمت های جدید خودرو اعلام کردند.

متن نامه به شرح زیر است:

ریاست مجلس شورای اسلامی، هیات رئیسه محترم و همکاران ارجمند به استحضار شما عزیزان و ملت شریف ایران می رسانم آنچه در شورای رقابت به تصویب رسیده، دستورالعمل فرمول تعیین قیمت با چند شرط اساسی و لازم بوده است، شامل:

۱٫میزان تولید خودرو در سطح قابل قبول (نمودار تایید شورای رقابت) قرار گیرد.

۲٫آپشن های نصب شده بر روی خودروها به هیچ وجه اجباری نباشد (به غیر از الزامات قانونی).

۳٫طرح های فروش به نحوی که دریافت‌کننده خودرو و مصرف‌کننده نهایی آن باشد، اجرا گردد.

۴٫بازار حاشیه از میان برداشته شود.

۵٫فرمت قراردادها طبق نظر شورای رقابت باشد.

متاسفانه آنچه از سوی ریاست شورا اعلام گردیده، بدون رعایت و تحقق این شرایط و همچنین طرح در شورا بوده است. لذا این جانبان به عنوان ناظرین مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت مراتب اعتراض شدید خود را از قیمت های اعلام شده، اعلام می داریم.

این نامه به امضای نادر قاضی پور، محمدعلی مددی وعیسی امامی ناظران مجلس در شورای رقابت رسیده است.

بنابراین، فعلاً مردم سرگردان میان قیمت های جدید و قیمت های قبلی هستند و مسلم است فروشندگان خودرو بیش ترین زیان را می بینند زیرا که به دلیل شرایط پول لازم بودن مجبورند در این آشفته بازار، خودروی خود را به هر قیمتی که دلال می گوید به فروش برسانند.

کند شدن روند واردات خودرو به کشور!

یک واردکننده خودرو از کند شدن فعالیت‌های اجرایی مربوط به واردات خودرو به کشور خبر داد.

فربد زاوه اظهار کرد: به دلیل اجباری شدن ارائه برگه اسقاط خودرو برای واردات، فعالیت‌های اجرایی مربوط به واردات کند شده است.

وی با بیان این‌که طبق قانون واردکنندگان باید به ازای واردات هر دستگاه خودرو تعدادی از خودروهای فرسوده را اسقاط کنند، خاطرنشان کرد: در گذشته واردکنندگان به جای ارائه برگه اسقاط، هزینه مربوطه را به حساب ستاد تبصره ۱۳ واریز می‌کردند.

این واردکننده خودرو ادامه داد: ‌با این حال در یک ماه اخیر رویه گذشته اصلاح شده و واردکنندگان به جای ارائه هزینه نقدی مربوطه باید برگه اسقاط خودرو را ارائه کنند.

وی افزود: با توجه به این موضوع به یک باره تقاضای زیادی برای خرید برگه اسقاط خودرو ایجاد شده است در حالی‌که تعداد خودروهای اسقاطی در کشور به این تعداد نیست.

زاوه اظهار کرد: به عنوان مثال یک واردکننده خودرو برای واردات ۳۰۰ دستگاه خودرو ثبت نام کرده اما تاکنون تنها موفق به خرید ۲۰ برگه اسقاط خودرو شده است.

وی با بیان این‌که در این شرایط واردکنندگان مجبور به انتظار برای تهیه برگه اسقاط خودرو به تعداد لازم هستند، تصریح کرد: این موضوع فعالیت‌های اجرایی مربوط به واردات خودرو را کند کرده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches