×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
٢۴۵ مدیر به دلیل قصور در حوادث سیل اخیر تحت پیگرد قرار گرفتند

اقتصادتهران: سخنگوی قوه قضائیه گفت: در بررسی های اولیه ٢۴۵ نفر از مدیران ادوار مختلف به دلیل قصور در حوادث ناشی از سیل به هیات های تخلفات معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در دوازدهمین نشست خبری در ارتباط با سیل گذشته، اظهار داشت: یک ماه از پاییز سپری شد و امیدواریم پاییز و زمستان توام با بارش و رحمت الهی باشد. اما یادمان نرود که در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین امسال بارندگی و سیلاب در مناطق مختلف مشکلاتی ایجاد کرد که بخشی از آن ناشی از ترک فعل ها و قصور و تقصیر مدیران بود که اگر وظایف خود را به خوبی انجام می دادند، شاهد چنین مشکلات و حوادثی نبودیم.

سخنگوی قوه قضائیه خطاب به مدیران تصریح کرد: مدیران با هدف پیشگیری از حوادث بازنگاهی به حوزه های مدیریت خود داشته باشند.

وی درباره گزارش قوه قضائیه از سیل اخیر گفت: بررسی های جامعی از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی ها در سراسر کشور انجام شد.

اسماعیلی ادامه داد: ١۴٠ نفر از مدیران دوره های مختلف به هیات های رسیدگی به تخلفات معرفی شدند همچنین برای ١٠۵ نفر از مدیران هم پرونده کیفری تشکیل و تحت پیگرد قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: امیدوارم با پیشگیری هایی که انجام می شود، دیگر  شاهد چنین حوادثی نباشیم.

گرامیداشت اربعین

سخنگوی قوه قضائیه در بخشی از سخنان خود ضمن تسلیت و گرامیداشت اربعین حسینی افزود: در سه حوزه می خواهم تقدیر و تشکر داشته باشم؛ ابتدا از حضور حماسی، آگاهانه و توام با بصیرت بیش از ١٧ میلیون زائر اربعین و بیش از سه میلیون زائر ایرانی که با حضور خود تداوم بخش نهضت حسینی و نمایشگر عظمت و وحدت اسلام و موجب یاس دشمنان شدند و دوم از دولت و مردم عراق برای میزبانی شایسته آنها و برگزاری بی نظیر همچنین تشکر از نیروهای امنیتی به ویژه حشدالشعبی و تشکر از موکب داران عراقی و ایرانی و ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات که اقدامات آنها در برگزاری مراسم اربعین کمک شایانی کرد، تقدیر و تشکر می کنم.

حکم بدوی زیبا حالت منفرد صادر شده است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده زیبا حالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده نفتی بابک زنجانی گفت: حکم بدوی توسط دادگاه صادر شده است؛ محکومیت نامبرده سنگین است اما چون این پرونده جزء پرونده های شعب ویژه جرایم اقتصادی نیست و هنوز حکم قطعیت پیدا نکرده است، از بیان جزییات آن معذورم.

وی ادامه داد: حکم پس از قطعیت و تایید دیوان عالی کشور اعلام می شود.

بعد از روح الله زم شخص دیگری دستگیر نشده است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره دستگیری روح الله زم، مدیر کانال آمد نیوز گفت: بار دیگر از این اقدام هوشمندانه، دقیق، اطلاعاتی و عملیات فریبی که سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه رقم زدند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: کسانی که تحت حمایت سرویس های کشورهای مختلف بودند، سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه توانستند آنها و سرویس‌های اطلاعاتی که آنها را تحت حمایت داشتند، مدیریت کنند و در نتیجه مدیریت آنها این توفیق حاصل شد.

اسماعیلی اضافه کرد: تا امروز غیر از خود روح الله زم فرد دیگری از بخش های مختلف چه در دولت، قوه قضائیه و نیروهای مسلح دستگیر نشده است و بی جهت گمانه زنی نشود.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: توصیه من این است که جریان های سیاسی، انگشت اتهام به سمت یکدیگر روانه نکنند و اجازه دهند دستگاه قضایی و اطلاعاتی بررسی های خود را انجام دهند البته ما اطلاعات ذی قیمت در این حوزه به دست آوردیم.

وی گفت: کسانی که فریب خوردند و اقداماتی علیه مردم کشور و انقلاب انجام می دهند و دلگرم به حمایت این سرویس ها هستند، از این قصه درس عبرت بگیرند و بدانند سرویس های بیگانه قابل اعتماد نیستند.

اسماعیلی یادآور شد: ما ثابت کردیم که هم در هوا پهپاد رادارگریز را منهدم می کنیم و با دستگیری روح الله زم هم نشان دادیم که سرویس های اطلاعاتی آنها را مدیریت می کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches