×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در قبال معیشت و امنیت شغلی کارگران مسئولم، گفت: هر ماه خبرهای خوشی را در زمینه کار و تولید برای کارگران خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با گرامیداشت روز کارگر و تقدیر از تلاشگران عرصه جهاد و سازندگی اظهار کرد: علیرغم انکه در سال‌های جنگ تحمیلی حتی یک ریال به حقوق و مزد کارگران اضافه نشد اما کارگران به عنوان طبقه ای تلاشگر هیچگاه صحنه را ترک نکردند و مقاومت و از خودگذشتگی نشان دادند.

وی با بیان اینکه در جامعه تولیدگرا نیروی کار ارزش والایی دارد، افزود: در چنین جامعه ای آحاد مردم به شکل عادلانه در یک اقتصاد مردمی‌شده به کار و تلاش مشغولند و در این جامعه احساس مسئولیت ارزشمند است و همه خود را در قبال خانواده و جامعه مسئول می دانند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جامعه تولیدگرا یعنی حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای داخلی داشته باشیم و واردات خود را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه منزلت کارگر و تولیدگر در یک جامعه تولید گرا مفهوم پیدا می‌کند،‌ تصریح کرد: به عنوان وزیر کار خود را در قبال جوانان نیازمند به کار و کسانی که باید برای آنها شغل ایجاد کنیم مسئول می‌دانم حتی در قبال افراد صادقی که سرمایه خود را به این سرزمین پیچ و مهره کردند و پولشان را به ربا یا خارج از کشور نبردند احساس مسئولیت می‌کنم و زمینه کسب و کار و تولید را برایشان مهیا می‌کنیم.

ربیعی تصریح کرد: یکی از اقدامات ما این بود که تامین اجتماعی را از یک صندوق حقوق بگیر خارج کردیم و معتقدیم صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی هر دو صندوق‌هایی پاک هستند که کارفرمایی آنها را کارگردان بازنشستگان و مستمره بگیران تشکیل می‌دهند وزیر کار دولت یازدهم در ادامه از بیمه بیش از ۱۰ میلیون نفر خبر داد و گفت که رسمی کردن کارگران غیر رسمی ‌، بردن درمان به حاشیه‌های شهر و محل‌های کارگری ، توانمند سازی و ایجاد اشتغال فراگیر را جزو برنامه‌های امسال وزارت کار قرار داده است.

وی افزود: یکی از موضوعات اساسی و دغدغه‌های مهم جامعه کارگری بحث امنیت شغلی است که مقام معظم رهبری در دیدار با کارگردان برآن تاکید داشتند و بیش از گذشته آنرا دنبال خواهیم کرد.

وی از مهارت افزایی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی وزارتخانه متبوع خود نام برد و افزود: از جمله برنامه‌هایی که امسال تدارک دیدیم در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و آموزش‌های سیار را به روستاها برده‌ایم و معتقدیم ک ه روستاها و شهرهای کوچک دارای مزیت‌های شغلی فراوانی هستند که باید شناسایی شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز دیگر کسی در صف سکه و ارز نمی‌ایستد، اظهار کرد: خوشبختانه اقتصاد پیش‌بینی پذیر شده و نشان می‌دهد که اعمال سیاست‌های مهار تورم و جلوگیری از پول پرقدرت در جامعه درست بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاثیرگذاری ارز بر پول خارجی در بودجه سال به سال کمتر می شود وما در دولت با سخت کوشی و عقلانیت و مدارا برای حل مسائل ایران در کنار همه ایرانیان قرار گرفته‌ایم تا بتوانیم مسائل را بیش از گذشته حل و فصل می‌کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches