×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
وضعیت کیفیت خودروهای تولید داخل اعلام شد

سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارشی ضمن انتشار اسامی بی‌کیفیت ترین خودروهای تولیدی در مردادماه امسال اعلام کرد: ۳ مدل خودروی تولیدی سایپا مورد ارزیابی قرار گرفت که بین ۷۸٫۸ تا ۸۲٫۴ نمره منفی کسب کردند.

بر اساس گزارش تحلیلی ارزشیابی خودروهای ساخت داخل در مردادماه ۱۳۹۳، مجموع خودروهای تولید شده اعم از سبک و سنگین، نسبت به ماه قبل با افزایش یک درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی ۸۵٫۴ درصدی مواجه شده است.

در ماه اخیر ۹۹ درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور، مختص خودروهای سبک اعم از سواری و وانت بوده و یک درصد نیز به خودروهای گروه سنگین اعم از مسافری و باری اختصاص یافته است.

تعداد خودروهای ارزشیابی شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مردادماه نسبت به ماه قبل ۰٫۷ درصد افزایش یافته، به طوری که در مجموع ۲۳ مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۸ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۵ مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

در این ماه، تندر ۹۰ اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو، به خودروهای ارزیابی شده اضافه شد که با کسب ۲۰٫۵ نمره منفی همراه با خودروی پارس تندر به عنوان باکیفیت ترین خودروهای مردادماه معرفی شده اند.

در این ماه همچون ماه های گذشته سه خودروی سایپا ۱۳۱X محصول سایپا، سایپا ۱۳۱X محصول پارس خودرو و سایپا ۱۳۲X در گروه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب ۷۸٫۸، ۸۰٫۲ و ۸۲٫۴ نمره منفی کسب کرده اند و در رده کیفی B+ قرار گرفته اند.

در گروه قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان نیز ۱۴ خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت که در آن میان، خودروهای پارس تندر، تندر۹۰ پارس خودرو، تندر۹۰ ایران خودرو، پژو ۲۰۶ و پژو۲۰۶SD در جایگاه اول تا پنجم و در رده کیفی A+ قرار گرفتند.

این خودروها به ترتیب ۲۰٫۵، ۲۰٫۸، ۲۰٫۸، ۲۲٫۷ و ۲۲٫۸ نمره منفی کسب کرده اند. همچنین خودروی تیبا که در ماههای گذشته در رده کیفی B+ قرار می گرفت این ماه جایگاه خود را ارتقا داد و با کسب ۵۹٫۴ نمره منفی در رده کیفی A قرار گرفت.

این گزارش حاکی از آن است که در ارزیابی های انجام شده در مردادماه سال جاری، یک خودرو به گروه قیمتی خودروهای بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان افزوده شده و بنابراین ۴ خودرو در این گروه مورد ارزشیابی قرار گرفته اند.

تندر۹۰ اتوماتیک با ۲۰٫۵ نمره منفی در جایگاه اول جدول قرار گرفت، جک ۵J اتوماتیک ۴۴٫۶ نمره منفی کسب کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت. لیفان ۶۲۰ و ام وی ام ۵۳۰ نیز با ۵۱٫۳ و ۵۱٫۴ نمره منفی در رده های بعدی قرار گرفتند.

همچنین همانند ماه گذشته لیفان ۶۰X و ام وی ام ۳۳X در دسته قیمتی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون قرار گرفتند و لیفان ۶۰X با کسب ۵۰ نمره منفی رتبه کیفی A را از آن خود کرد؛ اما ام وی ام ۳۳X با ۶۳٫۹ نمره منفی در رده کیفی خوب با رتبهB+ قرار گرفت.

در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری، علیرغم تولید اتوبوس های اسکانیا در شرکت عقاب افشان، به دلیل ممانعت خودروساز، هیچگونه خودرویی ارزشیابی نشده است.

محصولات تولیدی شرکت های کاریزان خودرو، سیبا موتور و ارس خودرو دیزل با توجه به عدم همکاری خودروساز جهت انجام ارزشیابی کیفی خودرو، از نظر عیوب ایمنی، مهم و اساسی وضعیت نامعلومی دارند.

در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد ۳۹٫۲ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید کشنده البرز و همچنین تولید مجدد کامیون ایسوزو NPR75M و کامیونت ایسوزو NKR است.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای تجاری باری ساخت داخل می‌توان به قطع تولید کامیونت الوند و کشنده کاوه در شرکت سایپا دیزل و همچنین تولید یک مدل کشنده جدید در شرکت ماموت دیزل، با نام اسکانیا G400 اشاره کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches