×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
وصول ۳۱۰هزار میلیارد تومان مالیات در ۸ ماه

اقتصادتهران: با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۸ ماه سال جاری بالغ بر ۳۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که ۴۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به آبان ماه است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت اقتصاد، با توجه به داده‌های سازمان امور مالیاتی طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۱۰ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان، درآمد مالیاتی بوده که وصول شده است. از این رقم سهم مالیات‌های مستقیم ۱۹۴ هزار میلیارد تومان و سهم مالیات برکالاها و خدمات ۱۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

در بخش مالیات‌های مستقیم، ۱۲۷ هزار میلیارد تومان از محل مالیات اشخاص حقوقی، ۵۵.۴هزار میلیارد تومان از محل مالیات بردرآمدها و ۱۱.۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ثروت وصول شده است.

نکته مهم در تحقق درآمدهای مالیاتی و رکوردشکنی دولت سیزدهم در تحقق این درآمدها نسبت به ۱۰ سال اخیر این است که این این افزایش با فشار بر بخش مولد اقتصاد و حقوق بگیران همراه نبوده و از مسیر تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی، ساماندهی کارتخوان‌ها، داده محوری، هدفمندسازی به جای ممیز محوری و جایگزینی منابع مالیاتی تحقق یافته است، چرا که همزمان کاهش ۵ درصدی مالیات بخش تولید نیز اجرا شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches