×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
وزیر راه مسئولان بررسی حادثه جاده قم را تعیین کرد

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی، با صدور دستوری ویژه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کمیسیون ایمنی راه‌ها را مسئول بررسی حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۵ مسافر در کیلومتر ۴۸ اتوبان قم – تهران کرد.

به گزارش وزارت راه وشهرسازی، «محمد اسلامی» با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنانمان در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس به خانواده‌های آنان و آرزوی شفا برای مصدومان این سانحه دستور داد، کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سرعت تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، در ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است: شرکت یا موسسه برون شهری مکلف است ضوابط و مقررات مربوط در خصوص تردد ایمن وسیله نقلیه در جاده ها از قبیل مقررات حمل بار در راه های کشور، دستورالعمل نحوه بارگیری و مهار بار در وسایل نقلیه و دستورالعمل جابه جایی محموله های ترافیکی در راه های کشور و همچنین آئین نامه حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک و مقررات حمل بار مندرج در آئین نامه راهنمایی و رانندگی را رعایت کند.

در ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است: رسیدگی به تخلفات شرکت یا موسسه برون شهری در خصوص عدم رعایت این آئین نامه و تعیین جریمه نقدی مربوط و یا مدت تعطیلی و لغو پروانه متخلف بر عهده سازمان و در مورد تخلفات ایمنی و تصادفات ناشی از قصور یا تقصیر شرکت یا موسسه و اعمال اختیارات موضوع این ماده بر عهده کمیسیون مستقر در سازمان متشکل از نمایندگان سازمان، پلیس راهنمایی و رانندگی و صنف مربوط خواهد بود.

بر اساس دستور اسلامی، گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد می شود.

صبح امروز در اتوبان قم – تهران یک دستگاه اتوبوس واژگون شد؛ بلافاصله پس از اطلاع این حادثه به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و به دلیل وخامت حال برخی مصدومان حادثه، بالگرد اورژانس نیز به پرواز در آمد.

این درحالی است که به تازگی در یکصد و دومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور «شهرام آدم نژاد» معاون حمل‌ و نقل و دبیر این کمیسیون، اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار شد، بررسی گزارش تمهیدات دستگاه‌های ذیربط درباره سفر‌های نوروزی ۹۸ در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد.

در این نشست، رییس کمیسیون ایمنی راه‌ها پس از استماع گزارش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌ها، نکاتی برای پیگیری مطرح کرد و گفت: مهمترین اصل در سفر‌های نوروزی ۹۸ هماهنگی و همکاری عمیق بین دستگاه‌های ذیربط است.

وی تاکید کرد: باتوجه به وجود عزم ملی برای کاهش تلفات و تصادفات، ستاد سفر‌های نوروزی تشکیل شود و هر استان در حوزه استحفاظی خود، از آمادگی لازم برای افزایش حجم تردد‌ها برخوردار شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches