×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
وزیران اقتصاد ترکیه و صنعت ایران بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کردند

ˈ ظفر چاغلایان ˈ و ˈ محمدرضا نعمت زاده ˈ وزیران اقتصاد ، صنعت ، معدن و تجارت ترکیه و ایران بر گسترش روابط دو جانبه در بخش اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، چاغلایان و نعمت زاده در پایان نشست وزیران کمیته دائمی همکاری های اقتصادی سازمان همکاری اسلامی (کمسک) در استانبول در دیداری بر لزوم توسعه روابط اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

وزیر اقتصاد ترکیه در این دیدار ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت و تسلیت به خانواده های شهدای این انفجارها از خداوند متعال خواست که چنین حوادثی دیگر تکرار نشود.

وی گفت : ما می دانیم که اینگونه اقدامات ضد انسانی و بشری چقدر زشت و کریه است چرا که چندی پیش سفارت ترکیه در سومالی نیز مورد چنین حمله تروریستی قرار گرفت.

چاغلایان با تقدیر از حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران در اجلاس کمسک و سخنرانی وی در این نشست گفت : ترکیه خواستار توسعه همه جانبه مناسبات اقتصادی با کشور دوست و برادر ایران است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان نیز در این دیدار آمادگی ایران را برای گسترش همکاری های دو جانبه و منطقه ای در بخش های اقتصادی اعلام کرد.

نشست وزیران کمیته دائمی همکاری های اقتصادی سازمان همکاری اسلامی (کمسک) پیش از ظهر امروز چهارشنبه در استانبول به پایان رسید و دیگر جلسات این نشست در پشت درهای بسته برگزار می شود.

در این نشست، هیات هایی متشکل از وزیران اقتصاد و تجارت، مسوولان بلندپایه اقتصادی و کارشناسان ۵۷ کشور عضو از جمله هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست ˈمحمدرضا نعمت زادهˈ وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران شرکت کرده است.

در نشست کمسک همچنین هیات هایی از اعضای ناظر سازمان،ˈ اکمل الدین احسان اوغلو ˈ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نهادهای وابسته به این سازمان و نمایندگان سازمان های بین المللی حضور دارند.

وزیران کمیته دائمی همکاری های اقتصادی سازمان همکاری اسلامی (کمسک) در نشست بعداز ظهر فردای خود بیانیه ای صادر خواهند کرد.

پیش از نشست وزرا ، نشست کارشناسان کمیته دائمی همکاری های اقتصادی سازمان همکاری اسلامی ˈکمسک ˈ به مدت دو روز در استانبول برگزار شد.

در این نشست، دو موافقتنامه نظام ترجیحات تجاری و قواعد مبدا که در چارچوب سازمان همکاری اسلامی تدوین شده بود ، به تایید نهایی رسید.

در نشست دو روزه مباحث بررسی راهکارهای جذب سرمایه خارجی از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ، بهبود ساختار و بستر تولید در کشورهای اسلامی ، کمک به افزایش و تنوع تولید و رهایی از وابستگی کشورها به صادرات مواد خام و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

کمسک در سال ‎ ۱۹۸۴میلادی به ریاست ترکیه و با هدف توسعه و ایجاد هماهنگی در همکاری های اقتصادی و تجاری چند جانبه بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تشکیل شد .

همه ساله پیش از اجلاس کمسک، کمیته پیگیری کمسک نیز برای آماده سازی دستور کار و تنظیم پیشنهادات کشورها برای نشست کمیته دائمی تشکیل می شود.

در این راستا، بیست و نهمین نشست کمیته پیگیری اردیبهشت ماه گذشته در آنکارا برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و پیشنهادهای سازنده ای در آن داشت.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches