×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
وزارت صنعت، مجوزی برای تولید سامسونگ در ایران نداده است

اقتصادتهران: مدیرکل استاندارد تهران: وزارت صنعت، مجوزی برای تولید سامسونگ در ایران نداده است و هر شخصی که از سامسونگ محصول تقلبی خریده، این شرکت باید جبران خسارت کند.

مدیرکل استاندارد تهران در بخشی از گفتگوی خود درباره پلمب کارخانه خیبر سامسونگ در برنامه پایش گفت: تولیدات باید براساس استاندارد باشد و این صحیح نیست که یک شرکت براساس خواسته خود هر کالایی را تولید و روانه بازار مصرف کند.

وی درباره خبر پلمب کارخانه خیبر سامسونگ در جاده قدیم کرج اظهارداشت: یک افتضاح کره‌ای در بازار لوازم خانگی اتفاق افتاده و یک کارخانه مونتاژ با علامت غیرمجاز استاندارد پلمب شده و کشف برچسبهای جعلی انرژی همچنان ادامه دارد. ارتباطی با آقای مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران داریم.

پس از آن، مسلم بیات مدیرکل استان تهران وارد گفتگو شد و گفت: همانطور که استحضار دارید بر اساس قوانین، تولید و توزیع کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون نشان استاندارد ممنوع است. این کارخانه بدون اینکه هیچگونه مجوز قانونی در ارتباط با تولید و برچسب انرژی دریافت کند، اقدام به تولید انبوه خلاف قوانین و مقررات کرده است.

وی گفت: این شرکت با استفاده از برچسب انرژی تلاش کرده است تولیدات خود را به فروش برساند اما نکته قابل توجه این است که هیچگونه آزمایشی روی محصولات انجام نشده و اقدام آنان کاملا خلاف مقررات است.

بنا به گفته وی بازرسان اداره استاندارد زمانی که به کارخانه رفته اند حدود ۶۰۰ یخچال سایدبای ساید با برچسب جعلی انرژی را کشف کردند که براساس وظیفه موارد را به مرجع قضایی ارجاع دادیم.

این مقام مسئول بیان داشت: طی بازرسی ها نمونه هایی از محصولات گرفته ایم و آنها را به آزمایشگاه ارسال کرده ایم تا چنانچه با استاندارد مغایرت داشته باشد براساس قانون اقدامات دیگر را در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان داشت: این شرکت باید به مشتریانی که محصولات را خریده اند و متضرر شده اند پاسخ دهد.

وی در ادامه گفت: مرسوم است وقتی یک پروانه تولید را وزارت صنعت و معدن صادر می کند، رونوشتی به اداره استاندارد تهران می دهد یا از ما استعلام می گیرد اما متاسفانه در ارتباط با این کارخانه هیچ مکاتبه ای با ما انجام نگرفته بود و بازرسان ما به شکل اتفاقی این را متوجه شد. البته پیشتر یکبار اخطار داده بودیم و پرونده را نیز به مرجع قضایی ارجاع کردیم.

به گزراش ایلنا، بیات در پاسخ به این سئوال که نمی شود فردا آقایان بروند ۲ میلیون تومان جریمه دهند و دوباره این کارشان را ادامه دهند؟ گفت: بر اساس قوانین و مقررات اگر ما آزمایش کنیم و ببینیم کالای آنان مطابق با استاندارد است، شرکت خلاف قانونی کرده و آن بحثش جداست. اما اگر تست کنیم و در آزمون‌های ما در بحث عملکرد و برچسب انرژی خلاف آن چیزی باشد که این کارخانه اظهار کرده، آنان مکلف هستند تمام خسارات وارده به مشتریان را جبران کند.

بیات در پاسخ به این سئوال که اگر در خارج از ایران، شرکتی برچسب تقلبی A++ بزند و صلاحیت نداشته باشد آنها چه برخوردی با متخلف می کنند؟ نیز تصریح کرد: آنها بر اساس قوانین و مقررات خودشان عمل می کنند. اگر ادعایی کردند باید اثبات شود. باید نمونه گرفته شود و بر اساس استاندارد ملی ما در عملکرد، برچسب انرژی و مانند آن، استانداردها را پاس کنند. اساسا یخچال و فریزر مشمول استاندارد اجباری است، بایستی از سازمان استاندارد مجوز می گرفت که این اتفاق نیفتاد و بازرسان ما اتفاقی متوجه شدند.

مدیرکل استاندارد استان تهران در پاسخ به یکی دیگر از سئوال های مجری برنامه مبنی بر اینکه یعنی ممکن است خیلی ها این خلافها را بکنند و کسی متوجه نشود؟، گفت: ساز و کار ما این است که بازرسان ما بر اساس اسنادی که برای تولیدکننده صادر می شود و همچنین از روی رونوشت متوجه تولید انبوه می شویم. اگر این را به ما ندهند، نمی توانیم متوجه شویم. سازمان ما مستقل است. استنباط من این است که این کارخانه حتی از وزارت صنعت و معدن هم مجوزی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که شاید این موضوع با رفتن مدیر قبلی از شرکت (سام الکترونیک) ربط داشته است؟، گفت: نه، این‌ها موضوعاتی است که بعد درست کردند. مدیرعامل جدید کارخانه وقتی پیش ما آمد اعلام کرد من متوجه نبودم و اطلاع نداشتم. ما برج ۳ و زمان مدیر قبلی نیز مراجعه کردیم و متوجه شدیم. همان زمان پرونده به مرجع قضایی رفت. انگار مسئله را به دوستان جدید منتقل نکردند. مدیران جدید کارخانه هم گفتند ما اطلاع نداشتیم. ولی این پذیرفتنی نیست. چون ما می بینیم هیچگونه برچسب یا نوشته ایرانی روی این محصول دیده نمی شود.

گفتنی است براساس آنچه در روزنامه رسمی آمده است سیدحسین میرمحمد صادق مدیرعامل این مجموعه به همراه حمیدرضا هاشم نیا و علیرضا موسوی مجد از اعضای اصلی هیات مدیره و سهامداران اصلی سامسونگ در ایران هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches