×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ورود عواید ناشی ازقاچاق مواد مخدر به بانک‌های جهانی باید مسدود شود

اقتصادتهران: رئیس اداره دو جانبه و چند جانبه ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جامعه جهانی باید مسیرهای ورود درآمد حاصل از قاچاق مواد مخدر به بانک های جهانی را شناسایی و مسدود کند.

محمد نریمانی روز دوشنبه در حاشیه «پنجاه و سومین جلاس کمیسیون فرعی مقابله با قاچاق مواد مخدر در خاور میانه و آسیای مرکزی سازمان ملل متحد» در باکو به ایرنا، گفت: مسیر های ورود عواید ناشی از فروش مواد مخدر به بانک های جهانی هنوز یک حلقه مفقوده است.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس فرصت مناسبی برای جلب توجه جامعه جهانی به موضوع قاچاق مواد مخدر است، افزود: در این اجلاس ما توصیه کردیم که مسیرهای ورود پول های ناشی از فروش مواد مخدر به بانک های دنیا شناسایی و مسدود شود.

«پنجاه و سومین جلاس کمیسیون فرعی مقابله با قاچاق مواد مخدر در خاور میانه و آسیای مرکزی سازمان ملل متحد» با حضور هیات مقابله با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل متحد و نمایندگان ۲۷ کشور منطقه از جمله یک هیات سه نفره متشکل از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در باکو آغاز شد و بمدت سه روز ادامه خواهد داشت.

نریمانی در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: در سال ۲۰۱۷ میزان کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان به طور بی سابقه ای افزایش یافته و به ۱۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: قاچاق مواد مخدر با سایر جرائم سازمان یافته مانند اقدامات تروریستی، شرارت و اقدامات ضد امنیتی پیوند دارد.

این مقام مسئول گفت: ایران به عنوان عضو فعال نشست های مبارزه با قاچاق مواد مخدر ضرورت داشت در این اجلاس شرکت کند.

نریمانی گفت: در این اجلاس ما اراده سیاسی همه کشور را برای مقابله با این پدیده شوم طلب کردیم و همچنین اقدامات و فعالیت هایی که بعنوان یک کشور پرچمدار مبارزه با مواد مخدر انجام داده ایم را به جامعه جهانی ارائه دادیم.

وی افزود: ما گزارش فعالیت و اقدامات خود را ارائه دادیم و چند توصیه هم به نشست داشتیم که شناسایی و مسدود کردن مسیر های ورود عواید ناشی از فروش مواد مخدر به بانک های جهانی یکی از آنها بود.

نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد که جامعه جهانی باید به این موضوع توجه کند که بحث مسائل مالی، ارتباط مستقیمی با افزایش تولید و کشت مواد مخدر دارد و اگر موضوع ارتباط بانکی قاچاقچیان حل شود، تولید و کشت نیز کاهش می یابد.

نریمانی گفت:ما پیشنهاد دادیم به موضوع کشت مواد مخدر بر اساس اصل مسئولیت مشترک جامعه جهانی به عنوان الویت اول نگاه شود، یعنی توسعه پایدار و تامین معیشت افغانستان در اولویت جامعه جهانی گنجانده شود، چرا که افغانستان بنا به دلیل متعدد نمی تواند با کشت و تولید مواد مخدر مقابله کند، در نتیجه این یک مسئله جهانی است و ضرورت دارد جامعه جهانی در حل آن مشارکت داشته باشد.

وی افزود: موضوع سومی که به عنوان نماینده ایران پیشنهاد دادیم در رابطه با کشورهایی بود که در مسیر جهانی ترانزیت مواد مخدر هستند به خصوص ایران و تاکید کردیم که به این کشورها مساعدت فنی و تجهیزاتی بشود.

نماینده ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر ایران، تصریح کرد که در حال حاضر ۷۵ کشفیات تریاک و ۳۰ درصد کشفیات هروئین از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

نریمانی افزود: البته برای این اقدامات خسارت مالی زیادی دادیم و تعدادی از بهترین فرزندان کشورمان در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شده اند و ضرورت دارد که هم کشورها بر اساس اصل مسئولیت مشترک با ایران همکاری کنند.

وی افزود: اگر این کشفیات به بازارهای جهانی راه می یافت اتفاق ناگواری برای همه کشورها بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches