×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ورود سالانه صدها هزار گردشگر سلامت به کشور

اقتصادتهران: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰۰ بیمارستان در کشور مجوز گردشگری سلامت و جذب بیمار خارجی گرفته اند و سالانه، صدها هزار بیمار خارجی برای درمان به ایران می آیند.

 محمد آقاجانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایران از نظر خدمات پزشکی بسیار پیشرفته و در منطقه سرآمد است و بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی خیلی خوبی در کشور داریم که مورد اقبال مردم هستند و کیفیت خدمات درمانی در ایران هم در بخش دولتی و هم خصوصی قابل قبول است و به همین علت هر سال صدها هزار بیمار خارجی برای درمان به ایران می آیند که البته بخش عمده و اکثریت آنها به بیمارستان های خصوصی می روند.

معاون وزیر بهداشت درباره تعداد دقیق گردشگران سلامت و بیماران خارجی که به ایران می آیند، گفت: اکثریت بیماران خارجی به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند و چون وزارت بهداشت آمار و ارقام و حساب و کتاب های بیمارستان های خصوصی را به طور دقیق در اختیار ندارد، آمار دقیقی از تعداد بیماران خارجی که برای درمان به ایران می آیند در اختیار نداریم.

آقاجانی درباره تعداد بیمارستان هایی که مجوز توریسم درمانی دارند به خبرنگار ایرنا گفت: استانداردهای خدمات توریسم درمانی حدود سه سال پیش در دولت یازدهم ابلاغ شد . بعد به همه بیمارستانهایی که مدعی ارائه خدمات توریسم درمانی بودند، ارزیاب فرستادیم و آنها را ارزیابی کردیم، اکنون حدود ۲۰۰ بیمارستان، بر اساس بررسی ها و ارزیابی های وزارت بهداشت استانداردهای لازم را برای پذیرش بیمار خارجی دارند و مجوز جذب گردشگر سلامت دارند.

وی ادامه داد: البته اینکه حدود ۲۰۰ بیمارستان از مجموع هزار بیمارستان کشور استاندارد اعتباربخشی برای پذیرش بیمار خارجی را احراز کرده اند، این به این معنی نیست که اکنون فقط این مراکز بیماران خارجی پذیرش می کنند اما اینها بیمارستان هایی هستند که وزارت بهداشت توصیه می کند، بیماران خارجی به این مراکز مراجعه کنند. بیشتر این بیمارستانها البته بیمارستان خصوصی هستند و سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches