×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
واگذاری ۶ هزار و ۹۰۰سند به مرز نشینان خراسان شمالی

اقتصادتهران: با حضور محمد سعیدی کیا  رئیس بنیاد مستضعفان یک هزار و ۱۰۰ سند املاک علوی به صورت رایگان به اهالی روستای کهنه جلگه از توابع  شهرستان مانه و سملقان اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، طی مراسمی با حضور محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور، محمود دلپسند معاون استاندار خراسان شمالی، حسن کاری مدیر عامل سازمان اموال و املاک بنیاد ،محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان و جمعی از مسوولان محلی  در مسجد روستای کهنه جلگه شهرستان مانه و سملقان، از مجموعه یک هزار و ۱۰۰ سند آماده واگذاری، ۱۴ فقره اسناد واگذاری املاک به نام ۱۴ نفر  و به نیت ۱۴ معصوم، به صورت نمادین به  خانواده های محروم منطقه  اهدا شد.

 بنابراین گزارش محمد سعیدی کیا در این مراسم گفت: تاکنون شش مرحله از طرح محرومیت زدایی بنیاد در رابطه با تحویل اسناد زمین های مسکونی بنیاد علوی در این استان به تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ فقره سند املاک مسکونی به ساکنان مناطق کم برخوردار شهرستان های مانه و سملقان و رازو جرگلان در استان خراسان شمالی اعطا شد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح عظیم بنیاد در منطقه در نظر داریم با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان، زمین های کشاورزی را نیز به مردم فهیم و شریف منطقه اهدا کنیم که مراحل مقدماتی آن در حال اجرا است.

رییس بنیاد مستضعفان در ادامه با اشاره به اختصاص تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: اسناد منازل مسکونی واحد های روستایی توسط بنیاد به مردم تقدیم شده است و مردم می توانند با همکاری بنیاد مسکن اقدام به اخذ تسهیلات و مقاوم سازی و بازسازی واحد های مسکونی خود کنند تا شرایط بهتری را برای خانواده های خود فراهم سازند.

 ساخت سیلوی گندم در منطقه

وی همچنین در پاسخ به درخواست مردم کهنه جلگه برای حل مشکل عرضه گندم تولیدی به بازار نوید داد: با توجه به فاصله این روستا تا مرکزشهرستان و مشکلات کشاورزان منطقه برای تحویل محصولات تولیدی خود، یک باب سیلوی گندم  با حجم مناسب برای رفع  این مشکل با تامین اعتبار بنیاد مستضعفان در منطقه احداث می شود.

مهندس سعیدی کیا در انتها این مراسم از همه مردم درخواست کرد : دعا کنید همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، من و همکارانم بتوانیم خدمتگزاران صادقی برای محرومان و مستضعفان باشیم و طرحهای محرومیت زدایی بنیاد را هر چه بیشتر،منسجم تر و سامان یافته تربرای مردم عزیز انجام دهیم.

این گزارش حاکی است در  حاشیه این مراسم همچنین یک واحد مسکونی تازه ساز با چند دستگاه لوازم خانگی ضروری برای یک خانواده‌ عزیز ترکمن که  دارای دو معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی بود با  با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیون ریال به آنان تحویل داده شد.

در حاشیه این مراسم نیز مهندس محمد سعیدی کیا  از خانه دار شدن همه خانواده دارای  دو  معلول در کشور خبرداد و گفت: با بهره گیری از تسهیلاتی ویژه، این خانه‌ها با همکاری بنیاد مستضعفان و با مشارکت سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث خواهد شد.

 وی تشریح کرد مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از اعتبارات هزینه شده برای مسکن خانواده‌های معلولین به صورت بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال از محل تسیلات بانکی تامین و پرداخت شده است و در سایه این همکاری، ۲۲۹ خانوار معلول استان خراسان شمالی هم با استفاده از این تسهیلات صاحب مسکن خواهند شد.

گفتنی است روستای کهنه جلگه یکی از روستاهای شهرستان مانه سملقان از استان خراسان جنوبی است که ۱۱۰ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد. مذهب روستای کهنه جلگه اهل سنت حنفی است و زبان رسمی روستا ترکمن و اکثرا از طایفه گوگلان هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches