true

اقتصادتهران: بیش از 2 سال است که از نخستین نشانههای ویروس کرونا در جهان میگذرد به طوري كه اين پاندمي تمامي حوزههاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي بالاخص بانكها را دستخوش تغييرات گسترده كرده است.
به گزارش اقتصادتهران، در این مدت تمام بخشها اعم از ساختمان، صنعت، تولید، انرژي، توريسم و به ویژه سیستم بانکی دستخوش تغییراتی در کارایی و عملکرد خود شده به طوري كه بسیاری با بحران درگير شده و برخی دیگر، کوچ به سایر بخشها را آزمودند.
در این میان اما، بانکهایی توانستند در بحران کرونا نه تنها آسیب نبینند و حتی فضای کسب و کار خود را نیز بهبود ببخشند که از مدتها پيش از فراگيري پاندمي و پیش از ظهور ویروس کرونا، استفاده از خدمات نوین را در سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده بودند.
در واقع بانکهایی که به سلامت در اوج بحران کرونا توانستند به اهداف خود طبق برنامه از پیش تعیین شده دست پیدا کنند که برنامه و سیاست خود را بر پایه اصول بانکداری نوین بنا نهاده بودند.
یکی از بانکهای موفق در این خصوص بانک ایران زمین است که بهره مندی مشتریانش از خدمات نوین بانکداری دیجیتال را از دو سال پیش از ظهور این ویروس در دستور کار خود قرار داده بود. این بانک بدون توجه به پاندمي کرونا اساس و پایه خدمات خود را بر مبنای بانکداری دیجیتال استوار کرد و از این رو کمترین آسیب را از این بحران به خود دید.
به بیان دیگر اين بانك با بکارگیری فناوری نوین در ارائه خدمات بانکداری، تجهیز شعب به آخرین دستاوردهای این فناوریها و نیز آموزش مشتریان برای بکارگیری این خدمات، خود و مشتريانش را هرگونه آسیب ناشي از اين ویروس در امان نگهداشت.
به تعبیر دیگر بتوان گفت که مجموعه اقدامات و تمهیدات بانک ایران زمین، در اصل مشتریان این بانک را در مقابل هرگونه گزند از آسیبهای مخرب این ویروس در ارائه خدمات بانکی واکسینه کرد و مشتریان این بانک توانستند در مدتی که بحران کرونا وجود داشت تمام خدمات مورد نظر خود را از این بانک بدون دغدغه دریافت کنند.
اما این آخر کار نبود و بانک ایران زمین با ورود به دنیای فناوری دیجیتال، ارمغان بهتری برای مشتریان خود در برنامه دارد. بانکداری دیجیتال به نوعی هر آن چیزی که یک مشتری از يك بانك انتظار دارد پیش روی او قرار میدهد.
مشتریان بانک ایران زمین دیگر هیچ دغدغهای بابت دریافت خدمات بانکی نداشته و نخواهند داشت، بی آن که نگران از خانه بیرون آمدن خود یا ترس از حضور در شعب بانک داشته باشند، میتوانند با بهره مندی از محصولات تمام دیجیتال این بانک، “نه بزرگی” به ویروس کرونا و هر ويروس ديگري كه باعث مختل شدن اموری که به واسطه این ویروس زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار داده، بدهند.
به عبارت دیگر ترغیب مشتریان بانک ایران زمین در رابطه با استفاده از خدمات نوین بانکداری نوین، تیر خلاصی بر هرگونه محدودیت ایجاد شده در این رابطه بوده و خواهد بود به گونهای که کرونا و جهشهای این ویروس و سویههای جدید آن نیز نه تنها نتوانست از ارتباط مشتریان با شعب بانک کم کند بلکه تعاملات بهتر و سودمندتری به واسطه بکارگیری این خدمات در مشتریان وفادار بانک به وجود آورد که اين امر میتواند نویدبخش روزهای اميدآفرين برای هم بانک و هم مشتریان باشد.
این در حالی است که شيوه و مدل این نوع ارتباطات در بانک ایران زمین، بدون شک الگویی برای سایر مشتریان در بانکهای دیگر ميتواند باشد که مشتریان خود را به بکارگیری از خدمات و فناوریهای نوین تشویق و ترغیب كنند.
تمهيدات و سیاستهای بانک ایران زمین که این بانک را در سال 1401 به بانک تمام دیجیتال تبدیل خواهد کرد از یاد و خاطره نسلهای آتی هم نخواهد رفت که كه يادآوري است بر اينكه در چنین شرایطی بانک ایران زمین با اتکا به سیستم هوشمند فناوریهای نوین، راه دشوار ایجاد شده در مواقع بحرانی را هموار کرد.
لازم به ذکر است خدمات اینترنت بانک ایران زمین یکی از سیستمهای بانکداری مدرن این بانک است که برای مشتریان دارای ارتباط اینترنتی این امکان را فراهم میسازد که در هر زمان و هر مکان بتوانند انتظارات خود را از نيازهاي بانکی فراهم آورند.
گفتنی است از ۴ سال گذشته تا کنون بانک ایران زمین با هدف جهش بزرگ در شیوه ارائه خدمات به مشتریان، پروژه بانکداری دیجیتال را آغاز کرد و در این راه گامهای بزرگ و اساسي برداشته است به طوری که این بانک در سالهای اخیر با تمرکز بر روی توسعه بانکداری دیجیتال موفق به ارائه نخستین پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین به نام فراز ” فناوری روز ایران زمین” در راستای جلوگیری از آسیبهای کرونا گردید.
گزارش از مهرداد عسگری
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=230256
false
true