×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
واردات ۷۰ هزار تراکتور تا پایان سال

اقتصادتهران: یک کارشناس حوزه تجارت خارجی با اشاره به واردات تراکتور در دولت سیزدهم گفت: بر اساس بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده برای تنظیم بازار تا پایان سال ۷۰ هزار تراکتور وارد شود.

به گزارش مهر، تولید در چند سال اخیر با چالش‌هایی مواجه بوده است که در نهایت منجر به عدم متناسب سازی بازار عرضه و تقاضا شد. تفاوت میزان عرضه و آمار تقاضا زمینه ایجاد بازار سیاه شد و کالاهای مصرفی بادوام مانند خودرو، تراکتور و… کالاهای سرمایه‌ای شدند. این امر زمینه فعالیت سوداگران را دامن زد.

تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد سرمایه‌های سرگردان را به این سو سوق داد و دلال‌ها به دنبال سودهای هنگفت یک شبه تراکتور خریداری و انبار کردند تا در فرصت مناسب با قیمت بالا به بازار عرضه کنند.

اگر نرخ تراکتور ۳۴۰ میلیون تومان باشد کشاورز ناچار است آن را در بازار آزاد به نرخ ۶۰۰ میلیون تومان خریداری کند. انباشت تقاضا بازار سیاه را داغ کرده زیرا در دولت دوازدهم وارداتی انجام نشد. روح الله لطیفی از کارشناسان حوزه تجارت خارجی با اشاره به واردات تراکتور در دولت سیزدهم به مهر گفت: بر اساس بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده برای تنظیم بازار تا پایان سال ۷۰ هزار تراکتور وارد کشور شود.

وی افزود: تأمین تراکتور در سال‌های اخیر یکی از مشکلات بخش کشاورزی برای بهره وری مناسب بوده که با وجود تولید داخل، به دلیل فرسودگی تراکتورهای موجود و نیاز به نوسازی تأمین تراکتور یکی از مشکلات این بخش بوده است.

اهمیت تولید مواد کشاورزی و غذایی و طولانی شدن صف انتظار کشاورزان برای دریافت تراکتور سبب شده تا سیاست گذاران به سمت تأمین ماشین آلات از طریق واردات حرکت کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches