×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا تا آبان ماه

اقتصادتهران: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح جزئیات تصمیمات جلسه دیروز ستاد، درباره وضعیت بیماری در کشور، واردات واکسن، کمبودهای دارویی و… توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی، گفت: دیروز در جلسه ستاد ملی کرونا مروری بر وضعیت بیماری در ایران و جهان داشتیم. مصوبات خوبی داشتیم. برخی موارد گفته شد که شاید در خبرها بازتاب نداشت. امروز رئیس جمهور بر پرداخت معوقات پرسنل بهداشت و درمان تاکید کردند و یادآور شدند که همه مردم، سازمان‌ها و ارگان ها دست به دسد هم دهند تا از مشکل پیش آمده عبور کنیم. همچنین تاکید کردند محدودیتی برای تامین ارز ورادات واکسن وجود ندارد و این امر از اولویت‌های اصلی دولت خواهد بود و تاکید داشتند سفرا، وزارت امور خارجه و هرکس که می‌تواند برای واردات بیشتر واکسن و تسریع روند آن تلاش کند.

وی افزود: دکتر رئیسی همچنین تاکید داشتند عزیزان کمیته اقتصادی طرحی بیاورند برای حمایت و جبران خسارت اصناف و کسانی از وضعیت کرونا متضرر شده‌اند. جبران همه خسارات‌ها برای دولت امکان پذیر نیست اما تاکید کردند تا آنجا که امکان دارد بتوانیم بخشی از خسارت را پرداخت کنیم‌. از طرفی بر دردسترس بودن داروها بویژه داروی کرونا تاکید شد. بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو ما اکنون کمبودی در ارتباط با دارو و سِرُم نداریم. دلیل کمبود در برخی داروخانه‌ها هم این بود که میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در یک بازه زمانی خیلی افزایش یافت و این در حالی بود که شرکت سرم سازی که قسمت زیادی از نیاز ما را تامین می‌کرد به خاطر ترمیم سیستم تعطیل کرده بود که خوشبختانه به چرخه تولید بازگشت. تاکید امروز رئیس جمهور برای توزیع بیشتر دارو در داروخانه‌ها بود که ابتدا در ۱۰۰ داروخانه و سپس در ۳۰۰ داروخانه اتفاق خواهد افتاد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ارتباط با مصوبات دیروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: همیشه منع تردد را با تعطیلی اصناف درنظر می‌گرفتیم. اگر قبول کنیم پیامد ترددها باعث تجمعات است، می‌توانیم برای ترددها مستقل تصمیم گیری کرده و مدت زمان محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی می‌تواند بیشتر از مدت زمان تعطیلی اصناف باشد به همین دلیل از دوشنبه ۲۵ مرداد ساعت ۱۲ ظهر تا پایان ۵ شهریور ماه متع تردد برقرار است. مقرر شد حتی راه‌های فرعی با همکاری ناجا و وزارت راه تحت کنترل درآید و دیگر فقط با دوربین جریمه اتفاق نمی‌افتد بلکه پلیس باید مسافران بازگرداند. از طرفی مقرر شد کسانی که جریمه می‌شوند یک ماه برای پرداخت جریمه فرصت داشته باشند و در صورت عدم پرداخت، جرایم دوبرابر شود. آقای رییس جمهور تاکید کردند برای جدیت محدودسازی در صورت نیاز از بسیج و نیروهای مسلح در صورت نیاز کمک گرفته شود.

رییسی ادامه داد: تعطیلات از دوشنبه صبح آغاز می‌شود و تا پایان وقت اداری روز شنبه برقرار است. فرض بر این است که همه ادرات، بانک‌ها و… تعطیل هستند به جز اداراتی که خدمات رفاهی و حیاتی ارائه می‌دهند مانند اداره برق، آب، گاز، بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها و… البته به این ادارات هم اجازه داده شده است اگر مشکلی پیش نمی‌آید با یک سوم نیرو فعال باشند. آموزش‌ها به صورت حضوری تعطیل است. همچنین سینما و تئاتر نیز تعطیل است. در ارتباط با مراسمات عزاداری ماه محرم نیز مقرر شد مراسم در فضای بسته و دسته‌روی ممنوع باشد و اگر تخلفی صورت گرفت برخورد شود و خوشبختانه خیلی از مداحان بزرگ در این مدت همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: درمورد اصناف نیز به جز گروه شغلی یک مابقی تعطیل هستند. فروشگاه‌های ضروری فروش مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، تولید فراورده نانوایی، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها، سوپرمارکت، میادین تره بار،دامپزشکی، مراکز فروش مواد پروتئینی، جایگاه سوخت، لبنیاتی‌ها، مراکز تامین آمبولانس، غذاهای بیرون بر، پخش دترو و غذا، ترمینال، فرودگاه، مراکز نگه  داری معلولین ‌و سالمندان، تمامی صنایع تولیدی، تامین آب، برق و گاز، مراکز امنیتی و انتظامی، فروشکاه قطعات یدکی، جوشکاری، کابینت سازی و… می‌توانند فعال باشند و مابقی مراکز باید تعطیل باشند.

رئیسی اظهار کرد: در مورد حمل و نقل عمومی قطار و هواپیما و… نیز مقرر شد حداکثر با یک سوم ظرفیت قبل فعال باشند. مترو و اتوبوس شهری هم فعال هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches