×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
واردات کیف مدارس ۲۵ درصد کاهش یافته است

اقتصادتهران: رئیس اتحادیه سراجان تهران از کاهش ۲۵ درصدی واردات کیف مدارس خبر داد و گفت: به دلیل بالا رفتن هزینه‌های وارادت، میزان ورود کیف های وارداتی کاهش یافته و امسال عرضه تولید داخلی در بازار بیشتر است.

به گزارش تارنمای اتاق اصناف ایران، «محسن خردمند» با بیان اینکه کیفیت تولیدات داخلی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، افزود: تولیدکنندگان داخلی کالای مرغوب و با کیفیت تولید می کنند اما کالای ایرانی مستلزم حمایت مسوولان و همچنین فرهنگ سازی است تا مصرف کنندگان نیز خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات با سود بالا راه حمایت از تولید نیست، تصریح کرد: تولیدکننده داخلی به حمایت واقعی نیاز دارد نه شعاری.

خردمند افزود: در حال حاضر در عمل شاهد هیچ گونه اتفاقی نیستیم، ۲ سال است مساله بسته حمایتی مطرح شده، اما بعد از دو سال هنوز اجرایی نشده، ضمن اینکه ظاهرا قرار است با سود ۱۸ تا ۲۰ درصد تسهیلات پرداخت شود که برای تولیدکنندگان باصرفه نیست.

رئیس اتحادیه سراجان گفت: اساس حمایت از تولید ارائه تسهیلات با سود اندک است تا تولیدکننده بتواند محصول رقابتی تولید کند؛ اینکه بخواهد بیشتر از درآمد خود با توجه به رکود بازار سود وام بپردازد، منطقی نیست و نام این گونه پرداخت تسهیلات را نمی توان حمایت از تولید گذاشت.

خردمند گفت: با توجه به این‌که مصرف کیف مدرسه‌ فصلی است، اگر تولید‌کننده‌ای تولید کند و نتواند محصولش را به فروش برساند باید تا سال آینده آن‌ها را در انبار ذخیره کند و هزینه‌های جانبی دیگری نیز بپردازد ؛ این در حالی است که در این مدت مدل‌های جدیدی وارد بازار می‌شود و علاوه بر مالیات، باید بیمه و هزینه‌های دیگری را نیز بپردازد.

وی تاکید کرد: اگر تضمینی وجود داشته باشد که تولید‌کننده بتواند تمام کالاهای خود را بفروشد، طبیعی است تولیدکنندگان تشویق می شوند و می‌توانند ایده‌های جدید و جذاب تری برای کیف‌های مدارس ارائه دهند.

وی ادامه داد: تولیدات ایرانی توانایی رقابت با کالاهای مشابه خارجی را دارند ضمن اینکه هم اکنون تولیدات داخلی بسیار با کیفیت تر از محصولات بی کیفیت چینی هستند، اما فضای رقابت برای تولیدکننده داخلی وجود ندارد و قوانین محدوده کننده زمینه صادرات را از بین برده است.

خردمند همچنین درباره ارائه نقوش اسلامی و طرح شخصیت‌های ایرانی بر روی کیفت مدارس گفت: این کار به لحاظ فرهنگی بسیار ارزشمند است اما ابتدا باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا دیگر ارگان ها پیشقدم شوند و یک سری سفارش به تولیدکنندگان بدهند تا تولیدکننده با اطمینان از فروش این نوع کالاها را تولید کند و تبلیغ هم با این کار صورت گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches