×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
واردات شکر از ۷۳۲ هزار تن گذشت

واردات شکر در هفت ماهه امسال از مرز ۷۳۲ هزار تن گذشت.

براین اساس در هفت ماهه ۱۳۹۲ واردات شکر از نظر وزنی ۱۲٫۲ درصد کاهش یافته و بالغ بر ۷۳۲٫۲ هزار تن شد. ارزش این میزان واردات شکر نیز با افت ۲۶٫۵ درصدی به بیش از ۴۰۳٫۳ میلیون دلار رسید.

شکر در هفت ماهه امسال هفتمین کالای عمده وارداتی به کشور بود و سهم آن از کل ارزش واردات کشور در این مدت به ۱٫۶۸ درصد رسید.

همچنین تنها در مهر ماه امسال نیز بیش از ۲۰۷ هزار تن شکر خام به ارزش تقریبی ۱۰۷٫۸ میلیون دلار وارد کشور شد. واردات شکر در مهر ماه از نظر وزنی رشد ۸٫۹ درصدی را تجربه کرد. در مهر ماه نیز شکر پنجمین کالای عمده وارداتی به کشور بود.

به گزارش ایسنا پیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز کشور به واردات شکر را در سال جاری معادل ۸۳۷ هزار تن اعلام کرده بود. همچنین نیاز کشور به واردات شکر در سال ۱۳۹۳ نیز حدود ۸۳۰ هزار تن برآورد شده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی این وزارتخانه در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ میزان تولید داخلی شکر به ترتیب به یک میلیون و ۴۹۴ و یک میلیون و ۵۳۴ هزار تن خواهد رسید و با توجه به نیاز داخلی در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ که به ترتیب دو میلیون و ۳۳۱ و دو میلیون و ۳۶۴ هزار تن است کسری تولید به مصرف کل در این دو سال کمتر از ۹۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره آینده صنعت قند و شکر اعلام کرده است که با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی قند و شکر، قیمت تولید داخل با قیمت‌های جهانی قابل رقابت بوده و احداث کارخانه‌های جدید تولید شکر از چغندر در شمال غربی کشور توصیه می‌شود.

همچنین با توجه به افزایش جمعیت کشور همواره نیاز به حدود ۲٫۲ میلیون تن شکر خواهد بود که نیمی از آن با توجه به تولیدات چغندر و نیشکر از داخل تامین می شود و نیمی دیگر نیز باید به صورت شکر خام وارد شود تا در داخل تصفیه و مصرف شود. بنابراین ضروری است که واحدهای تولیدی بازسازی و نوسازی شوند تا این صنعت بتواند در آینده نه چندان دور نیاز کشور را به طور کامل تامین کند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches