×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
وابستگی چین به نفت وارداتی به ۶۴ درصد رسید

اقتصادتهران: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات شرکت ملی نفت چین، وابستگی این کشور به نفت خام وارداتی در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۶۴٫۴ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، واردات نفت چین در یک دهه قبل زیر ۵۰ درصد بود اما وابستگی به نفت وارداتی در سال گذشته میلادی ۳٫۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی افزایش یافته است.

پیش بینی ها نشان می دهد که به دلیل نیاز مبرم چین به نفت، میزان واردات نفت این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی باز هم بیشتر شود.

مرکز تحقیقات شرکت ملی نفت چین روز جمعه گزارش کرده که سال ۲۰۱۶ میلادی تولید نفت این کشور به زیر ۲۰۰ میلیون تن رسیده است که علت آن هزینه بالای تولید برای هر بشکه به میزان ۴۰ تا ۵۰ دلار بود.

این گزارش تصریح می کند که در چنین شرایطی طبیعی و منطقی به نظر می رسد که دولت سرمایه را برای واردات نفت هزینه کند و این موضوع، وابستگی به نفت خریداری شده از خارج را بیشتر می کند.

این مرکز تصریح کرده است که چین دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیاست و به دلیل بهای مطلوب نفت در بازار بین المللی و بالا بودن هزینه تولید، در سال جاری میلادی نیز نفت بیشتری وارد خواهد شد.

بیشترین نفت چین در دو میدان «داچینگ» در استان «خه لونگ جیانگ» در شمال شرق و میدان «شنگلی» در استان «شاندونگ» در شرق تولید می شود که در سال ۲۰۱۶ میلادی تولید در هر دو میدان نفتی ۵ میلیون تن کاهش یافت.

میزان تولید در داچینگ در سال گذشته میلادی به ۳۶ میلیون و ۵۶۰ هزار تن و در شنگلی به ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات شرکت ملی نفت چین این کشور در سال گذشته میلادی ۳۱۳ میلیون تن نفت مصرف کرد که یک درصد کمتر از سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches