×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
هیچ نظام سلامتی در دنیا بدون همکاری مردم موفق نخواهد بود

اقتصادتهران: وزیر بهداشت در مراسم تجلیل و ‌تکریم دکتر ایازی که توسط سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه و خیّرین برگزار شد با تاکید بر  لزوم همکاری سازمان های مردم نهاد با وزارت بهداشت در دوره تحریم، گفت: تحریم های صورت گرفته، فاقد هرگونه نگاه سیاسی و باور اعتقادی بوده و غیر انسانی است. این تحریم ها بر روح و روان مردم هم تاثیر خواهند داشت و در حالی که سلامت روح و روان همانند سلامت جسم، مهم است، دشمنان با اعمال تحریم ها مدعی هستند که این اقدامات علیه ایران حمایت از مردم بوده و آن را رعایت حقوق بشر می نامند.

به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در ادامه با بیان اینکه این مراسم، بهانه ای است برای قدرشناسی از زحمات کسانی که وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند، گفت: افتخار می کنم که در جمع انجمن ها و سازمان های مردم نهاد و خیّرین حوزه سلامت هستم. امیدواریم مسئولین و افراد در همه بخش های قانونگذاری، اجرایی و قضایی، همانند دکتر ایازی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه از مشاوره دکتر ایازی در حوزه سلامت استفاده خواهیم کرد، افزود: بخش های خصوصی، غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد درصدد استفاده از حضور دکتر ایازی هستند و بنابر گفته وی، آلوده همکاری با انجمن ها و سازمان های مردم نهاد و خیریه سلامت شده اند، بر همین اساس، همکاری با سازمان ها و انجمن ها در خارج از قالب دولتی را ادامه خواهد داد.

دکتر هاشمی با اشاره به وجود برخی مشکلات میان سازمان های مردم نهاد و وزارت بهداشت در گذشته، گفت: در گذشته گرفتن مجوز برای تاسیس انجمن های خیریه بسیار سخت و مشکل بود، اما در حال حاضر با ایجاد معاونت اجتماعی و حضور دکتر ایازی اخذ مجوز برای تاسیس NGO ها سهل، آسان و تسریع شده و هرچه تعداد انجمن های خیریه حوزه سلامت بیشتر شود، قطعا در رسیدگی به مشکلات بیماران، موثرتر خواهد بود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ایجاد NGO ها، در اول راه هستیم، گفت: باید اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شود و این میسر نخواهد شد مگر اینکه به منظور پیشبرد اقدامات، در کنار مردم گام برداریم.

دکتر هاشمی افزود: تحریم های صورت گرفته، غیر انسانی است. این تحریم‌ها بر روح و روان مردم هم، تاثیر خواهند داشت و در حالی که سلامت روح و روان همانند سلامت جسم، مهم است، دشمنان با اعمال تحریم ها مدعی هستند که این اقدامات علیه ایران حمایت از مردم بوده و آن را رعایت حقوق بشر می نامند.

دکتر هاشمی در ادامه افزود: سازمان های مردم نهاد به ویژه برای مجموعه ای از بیماری ها مثل SMA، دیستروفی و بیماری‌های متابولیکی و یا اوتیسم می توانند به صورت خودجوش در تخصیص بودجه و اعتبارات از سوی دولت و مجلس، فعالیت کنند تا بودجه و اعتبارات ویژه ای برای دارو و تجهیزات پزشکی به این بیماران اختصاص داده شود.

وزیر بهداشت با اشاره به همکاری میان دکتر ایازی و دکتر شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و مدیریت امور بیماری ها، گفت: امیدواریم این همکاری بیشتر شود. همچنین راه اندازی ۸۳ مرکز خدمات بیماری‌های خاص در سراسر کشور، از جمله مهمترین اقداماتی بود که در کشور انجام شد و بهتر است مردم در اداره آن مشارکت داشته باشند و وزارت بهداشت، دارو و تجهیزات در اختیار این مجموعه ها قرار دهد.

دکتر هاشمی بر لزوم همکاری NGO ها در بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و کنترل بیماری‌های غیر واگیر تاکید کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches