×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
هیات تجاری ارمنستان از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی دلیجان بازدید کرد

اقتصادتهران: یک هیات تجاری و اقتصادی از کشور ارمنستان روز چهارشنبه از جاذبه های گردشگری و توانمندی های اقتصادی شهرستان دلیجان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، هیات ارمنی با همراهی تنی چند از تجار و بازرگانان ارمنی و آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان و دستیار اول، دستیار دوم و وابسته فرهنگی سفارت ارمنستان از پتانسیل شهرستان دلیجان در زمینه تولید عایق رطوبتی، الیاف پلی استر و کارخانه فراوری گیاهان دارویی بازدید کردند.

این هیات در راستای سفر به شهرستان دلیجان از غار نخجیر و چند واحد تولیدی و صنعتی ایزوگام، باریج اسانس، تصفیه نمک و الیاف پلی استر در مجتمع ساینای دلیجان دیدن کردند.

این هیات تجاری خوستار توسعه تبادل تجاری با دلیجان شدند و به منظور رونق این ارتباط از هیات تجاری دلیجان دعوت کردند تا به ارمنستان سفر کند.

فرماندار دلیجان در جریان این بازدید ها به ظرفیت های گردشگری و اقتصادی این شهرستان اشاره کرد و گفت: دلیجان دارای رتبه سوم در قطب صنعتی (صنایع کوچک) در استان مرکزی است.

محمد کردی افزود: دلیجان در تولید الیاف پلی استر و عایق رطوبتی رتبه نخست کشور را دارد و فعالیت ۱۶ هزار کارگر صنعتی در خوشه تولید عایق رطوبتی کشور و الیاف پلی استر نشان از صنعتی بودن این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: این صنایع با گره خوردن به صنایع بالادستی همچون عاملان فروش و حمل و نقل، ۳۵هزار نفر جمعیت را در سراسر کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کارکرده است.

فرماندار دلیجان گفت: اقتصاد دلیجان به تولید عایق رطوبتی گره خورده و این واحدهای تولیدی سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارند، به طوری که یک هزار و۳۰۰ شغل مستقیم ایجاد کرده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان با تاکید بر اینکه دلیجان دارای توانمندی تولیدی و صادراتی متعددی است، افزود: ۱۸ واحد صنعتی در این شهرستان قابلیت صادراتی دارند.

مجید طالبی بیان کرد: الیاف پلی استر، عایق رطوبتی، سیمان، فراورده های دامی و فرش ماشینی از جمله مهمترین تولیدات صادراتی شهرستان را شامل می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches