×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
هوشمندسازی بنادر تا ۳ سال‌ دیگر

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از ساخت ۷۰ فروند شناور مورد نیاز بنادر تجاری با استفاده از توان داخلی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم ظرف سه سال آینده بنادر کشور جزو بنادر هوشمند قرار گیرند.

محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موقعیت ویژه ایران از لحاظ دسترسی به دریا در شمال و جنوب، بهرمندی از ۵۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و قرار گرفتن در گذرگاه بین‌المللی و نقطه‌ای که می‌تواند کانون مبادلات کالا میان شمال و جنوب و شرق و غرب باشد، اظهار کرد: از این رو انتظار می‌رود این موقعیت به بهترین شکل ممکن و در راستای منافع ملی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وجود بنادر بزرگ و کوچکی در نوار ساحلی جنوب و شمال کشور و زنجیره مناسب حمل و نقل مناسبی که در کشور وجود دارد را از دیگر عوامل ایجاد شرایط بسیار ایده‌آلی برای توسعه تجارت حمل و نقل دریایی کشور عنوان کرد و ادامه داد: ایران از ناوگان تجاری بسیار بزرگی بهره‌مند است و بنادر تجاری ایران دارای ظرفیت قابل توجهی معادل ۲۳۰ میلیون تن در سال است که در حال حاضر شاهد حمل و نقل و تخلیه و بارگیری حدود ۱۵۰ میلیون تن در این بنادر هستیم و به همین میزان در بنادر نفتی و مشتقات نفتی حمل و نقل دریایی را شاهدیم.

معاون وزیر راه اظهار کرد: پتانسیل دریا برای کشورمان بسیار بیش از شرایط فعلی است که استفاده از تمام این پتانسیل مستلزم ایجاد شرایط لازم برای رونق و بهبود وضعیت اقتصادی و انجام مبادلات تجاری با سایر نقاط جهان است.

راستاد با اشاره به لزوم تمرکز بر صادرات غیر نفتی، گفت: باید بیش از پیش بستری برای صادرات و به ویژه صادرات غیر نفتی کشور فراهم‌ شود. همچنین لازم است به جای تمرکز بر واردراتِ حجم بالایی از محصولات نهایی، به سمت واردات مواد اولیه برای تولید محصولات مورد نیاز حرکت کنیم تا شاهد رشد تولیدات صنعتی و ایجاد ارزش افزوده به عنوان موتور محرک تجارت بین الملل و حمل و نقل دریایی در کشور باشیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به برپایی رویدادهای دریایی با حضور فعالان این حوزه و یژه شرکت‌های دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: جوانان و نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان دریایی این توان را دارند که کشور را به سمت خودکفایی در عرصه‌های متنوع و متعدد دریایی سوق دهند از این رو برگزاری چنین رویداهایی می‌تواند زمینه آشنایی آنها با ضرورت‌ها و نیازهای کشور در این حوزه را فراهم کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches