×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۸ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش تسهیل می‌شود

اقتصادتهران: مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم عزم جدی برای گسترش روابط تجاری، دیپلماسی و اقتصادی وجود دارد که این وزارتخانه آن را به‌طور ویژه دنبال می‌کند و در همین راستا تسهیل همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و اتریش در دستور کار است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش با اشاره به سابقه طولانی روابط تجاری دو کشور، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست، تسهیل روابط بین مجموعه‌های اقتصادی، تجاری ایران و اتریش است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: به‌طور رسمی از سفیر اتریش برای بازدید حضوری و میدانی هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت شستا دعوت می‌کنیم.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون خاطرنشان‌کرد: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فعالیت‌های مرتبط با این وزارتخانه و اتریش آماده است که امیدواریم امضاء شده و عملیاتی شود.

۱۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در شستا

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های شستا، آن را بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور دانست و گفت: در شستا، افزون بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده است که هم‌اکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم.

علی رستمی، پروژه‌های توسعه‌ای را از مهمترین موضوعات شستا دانست و با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای دو هلدینگ بزرگ پتروشیمی و دارویی زیرمجموعه آن، خاطرنشان‌کرد: نزدیک به ۱۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده است و تلاش داریم در اجرای این پروژه‌ها زمینه همکاری با شرکت‌های اقتصادی اتریشی را هم فراهم کنیم.

وی همچنین هلدینگ سیمانی شستا با در اختیار داشتن ۳۰ درصد از سهم بازار سیمانی کشور و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در حال بزرگ‌ترین توان حمل بار در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است، از دیگر ظرفیت های شستا برای همکاری با شرکت‌های اتریشی برشمرد.

توسعه همکاری اتریش و ایران در روابط تجاری و اقتصادی

«کریستوف گراب مایر» مستشار بازرگانی سفارت اتریش در این نشست با اشاره به اراده جدی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور، گفت: دیدار امروز مدیران هلدینگ‌های اقتصادی شستا و گفت ‌وگو با آنان نشان اعتماد جمهوری اسلامی ایران به اتریش است، ما نیز تمایل داریم همکاری‌های اتریش و ایران را در روابط تجاری و اقتصادی توسعه دهیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches