×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۹ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان

اقتصادتهران: بزرگ‌ترین همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان ۲۴ و ۲۵ خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان با حضور سفرای ایران در کشورهای ترکمنستان و آذربایجان و همتایان آنها، مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه، رؤسای ستاد توسعه اقتصادی و اتاق ایران و عراق، معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمانشاه، رایزنان بازرگانی، تجار و رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف در محل همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۴ خردادماه همایش کاربردی برگزار خواهد شد و در روز دوم برای نخستین بار تجار و بازرگانان ایران و کشورهای هدف به طور مستقیم با یکدیگر پشت میز مذاکره خواهند نشست.

مزیت‌های صادراتی ایران و نیازهای کالایی کشورهای هدف به تفکیک گروه کالایی، تشریح استانداردهای کالایی و خدماتی با رویکرد افزایش توان رقابتی، ارائه راهکارهای عملی و تجربیات موفق جهت تسهیل و افزایش صادرات خدمات و کالا به کشورهای هدف، تبادل اطلاعات تخصصی، نحوه حضور موثر در نمایشگاه‌های مرتبط، ارائه راهکارهای حل مشکلات حمل و نقلی، بانکی، گمرکی، بیمه‌ای و ثبت شرکت‌ها، تشریح فرصت‌های تجارت بین‌المللی در شرایط پس از تحریم و ملاحظات خاص تجاری در انعقاد قراردادها، شرکت در مناقصات و فرآیندهای خرید و فروش از محورهای اصلی برگزاری این همایش هستند.

عباس خالقی‌تبار در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت در رابطه با اهداف وزارت صنعت از برگزاری همایش‌های کاربردی با کشورهای هدف اظهار کرد: وزارت صنعت به دنبال بسترسازی برای افزایش سطح آگاهی و آشناکردن تجار با ملاحظات خاص کشور هدف است. در همین راستا در نیمه دوم سال گذشته پنج همایش کاربردی ملاحظات خاص تجاری کشورهای عراق، چین، قطر و امارات، روسیه و ترکیه را با هدف تبیین فرصت‌های صادراتی به این کشورها بررسی کرد.

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی با اشاره به چهار محور ضروری برای پاسخگویی به نیازهای تجار و بازرگانان مخاطب این همایش‌ها تأکید کرد: حضور مسئولان حاکمیتی در همایش‌ها بیانگر چشم‌اندازهای کلان تجارت میان دو کشور است تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در یک کشور خاص به مخاطره نیفتد. محور دوم حضور متولیان تجارت کشورهای هدف در همایش‌ها است تا با نیازهای واقعی آنها برای صادرات آشنا شوند. حضور رایزنان بازرگانی کشورهای هدف در ایران و تجار موفق این کشورها می‌تواند به موفق‌بودن صاحبان کسب و کار در ایران کمک کند. محور چهارم همایش‌های کاربردی هم بحث پرسش و پاسخ است.

به گفته او، مرکز آموزش بازرگانی با یک نگرش سیستمی به دنبال حل مسائل مربوط به افزایش صادرات غیرنفتی در کشور است؛ در همین راستا هم به تمامی مسائل و دغدغه‌های تجار ایرانی در قالب پرسش و پاسخ با متولیان امر مبادرت کرده است.

خالقی‌تبار در پاسخ به این پرسش که میزان استقبال از برگزاری همایش‌های کاربردی چگونه است، تأکید کرد: این همایش‌ها به خوبی مورد استقبال قرار گرفته تا جایی که شاهد حضور گسترده شرکت‌ها هستیم.

مدیرعامل مرکز آموزش وزارت بازرگانی با اشاره به فراهم‌شدن امکان مذاکره مستقیم تجار دو کشور با یکدیگر در روز دوم همایش‌های پیش رو خاطرنشان کرد: با توجه به حجم صادرات و نیازهای وارداتی دو کشورهای مقابل، ما چندین میز مذاکره تعریف کردیم تا تجار دو کشور امکان مذاکره مستقیم با یکدیگر را داشته باشند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches