×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
همایش حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالش‌های نظام توزیع برگزار شد

اقتصادتهران: همایشی با عنوان «حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالش های نظام توزیع» به همت اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و انجمن صنایع پوشاک ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

در این همایش «شهباز حسن پور» عضو فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، «زکی پور» رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، «فاطمی» عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، «افتخاری» رییس هیات مدیره شرکت توسعه صادرات و فروش پوشاک، «افسانه محرابی» مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، «گلنار نصرالهی» مشاور وزیر صنعت در امور صنایع نساجی و پوشاک، «هاکوپیان» رییس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران، اعضای اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و شماری از تولیدکنندگان حضور داشتند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این همایش گفت: قاچاق پوشاک و هر کالای دیگر حتی سنگ قبر جنایت است و باید مسئولان و دست اندرکاران با آن برخورد کنند.

 «مهرداد زکی پور» افزود: سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت گویای این است که وی به وضعیت فلاکت بار پوشاک در مقابل عوامل بیگانه اشراف داشته و راهکار مناسبی دارد و امیدواریم چراغ مبارزه با قاچاق روشن شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است، به راحتی بازار پوشاک را واگذار کردیم و ١٢ میلیارد دلار پوشاک از مبادی قانونی وارد می شود اما حقوق گمرکی نمی پردازد.

وی تصریح کرد: ورود پوشاک قاچاق، کارگر متخصص ایرانی را بیکار و صنعت کشور را ناکارآمد کرده و در مقابل باعث تقویت صنعت کشورهای دیگر همچون چین و ترکیه شده است.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک تنها راه حمایت از تولید داخل را تقویت آن، تبدیل آمار رسمی واردات پوشاک به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و مقایسه میزان واردات کالای تولیدی با قاچاق کالا عنوان کرد.

در ادامه افسانه محرابی مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: صنعت نساجی و پوشاک نسبت به صنایع دیگر به سرمایه گذاری اندکی نیاز دارد، در حالی که ایجاد اشتغال در این صنعت بالاست.

«افسانه محرابی» افزود: براساس گزارش های بین المللی در سال ۲۰۱۶ صادرات صنایع پوشاک در جهان ۸۰۰ میلیارد دلار بود که ۶٫۵ درصد از صادرات کالاهای صنعتی دنیا را شامل می شد و ایران با بازار مصرفی ۱۲۰۰ میلیارد دلاری و با ۷۹ میلیون جمعیت یکی از بازارهای مهم مصرفی در جهان است.

محرابی با اشاره به وجود آمارهای مختلف در بخش قاچاق پوشاک گفت: حداکثر آمار قاچاق پوشاک ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است و نباید روی اعداد و ارقام قاچاق تمرکز کنیم؛ بلکه بحث اصلی باید از بین بردن قاچاق و حمایت کردن از تولید باشد و این، فقط با کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت کالاها میسر است.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: باید در صنعت پوشاک و نساجی به سمت صنعت دانش بنیان حرکت کنیم و تولید رقابت پذیر در سطح بین المللی داشته باشیم.

وی گفت: دولت برای حمایت از صنعت نساجی و پوشاک اقدامات مناسبی همچون بازسازی و نوسازی صنعت، توانمندسازی ظرفیت های بومی، برندسازی، شناسنامه دار کردن و جذب سرمایه گذاری خارجی، مدیریت نظام تعرفه ای و تخصیص شناسه کالا اعم از وارداتی و تولید داخلی انجام داد اما باید توجه داشته باشیم حل برخی مشکلات فرادستی است و به همکاری تیم اقتصادی نیاز دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches