×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
هلال احمر به ۱۵ هزار مسافر تابستانی خدمات رسانی کرد

اقتصادتهران: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از بهره مندی ۱۵ هزار و ۳۶۳ مسافر تابستانی از خدمات امدادی این جمعیت در سراسر کشور خبر داد.

مرتضی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد خدمات رسانی امدادی از سوی امدادگران و نجاتگران حاضر در هزار و ۲۹۰ پایگاه ثابت و موقت امداد جاده ای و در طول ۳۴ روز گذشته از اجرا و برگزاری طرح امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شده است.

وی توضیح داد: در این مدت ۴ هزار و ۴۷۱ ماموریت موفق امداد و نجات شامل (۴۹درصد ترافیکی)، (۶ درصد ساحلی) و (۵ درصد کوهستانی)با حضور نیروهای امدادی سراسر کشور انجام شده است و طی این ماموریت ها با تلاش نیروهای امدادرسان در پاسخگویی فوری به انواع حوادث ۴ هزار و ۲۴۵ نفر از مسافران تابستانی به ترتیب (۵۹ درصد مصدومان حوادث ترافیکی)، (۱۹درصد مصدومان حوادث ساحلی) و (۷ درصد مصدومان کوهستان) نجات یافتند که از این شمار ۲ هزار و ۴۹۳ نفر برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: از این مدت ۷ هزار و ۵۳۰ نفر از مسافران تابستانی آسیب دیده انواع حوادث نیز در محل وقوع حادثه از خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه بهره مند شدند.

وی توضیح داد: انجام ۴۶۰ مورد عملیات نجات فنی (رها سازی ۷۵۵ مصدوم حوادث رانندگی و ترافیکی از درون خودروهای تصادفی) و ارائه ۶۳۱ مورد خدمات اسکان اضطراری و موقت به مسافران تابستانی در راه مانده از دیگر اقدامات انجام شده از سوی امدادگران و نجاتگران در طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بوده است.

سلیمی اضافه کرد: تامین امنیت فکری برای مسافران تابستانی از نظر سهولت دسترسی به خدمات و امداد و نجات در جاده ها در صورت نیاز و افزایش ایمنی جاده های کشور در قالب تقویت توان مقابله با حوادث و سوانح جاده ای از اهداف اصلی اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: همچنین تلاش برای بهره برداری از حداکثر ظرفیت عملیاتی هلال احمر، جلب هماهنگی و همکاری با سازمان های مربوطه برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر امداد و نجات و معرفی هر چه بهتر خدمات بشردوستانه این سازمان وابسته به جمعیت هلال احمر از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه به مصدومان ناشی از انواع حوادث، انتقال مصدومان ناشی از تصادفات به مراکز درمانی و اسکان و تغذیه اضطراری مسافران مضطر و درخواست کننده خدمات اضطراری عمومی از وظایف امدادگران در این طرح امداد و نجات تابستانه است.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران فعال در اجرای این طرح با گذراندن دوره تکمیلی امداد و نجات، در خصوص اصول کمک های اولیه، جست و جو و نجات، نحوه تثبیت و ایمن سازی محل تصادف، نحوه استفاده از کپسول اکسیژن، ساکشن، کیف احیا و نحوه حمل مصدوم نیز آموزش های لازم را فرا گرفتند.

سلیمی افزود: با رعایت اصول اولیه ایمنی در ایام تعطیلات تابستانی می توان از آمار تصادفات و خسارات مالی و جانی ناشی از آن در حد قابل توجهی کاست و به آرامش جامعه کمک کرد.

وی گفت: در سال های گذشته سرعت و سبقت غیرمجاز، بی توجهی و نبود مهارت، خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه از عوامل مهم تصادفات درون و برون شهری بودند. رانندگان و مسافران تابستانی می توانند با رعایت این موارد تعطیلات تابستانی مطلوبی را پشت سر بگذارند.

وی گفت: اغلب در تعطیلات تابستانی به دلیل حجم بسیار تردد انواع خودرو در جاده ها، آمار تصادفات و تلفات جاده ای افزایش می یابد. طبق آمار اعلام شده از سوی مسئولان پلیس راهور در سال های گذشته بیشترین تصادفات جاده ای در نزدیکی شهرها رخ داده و این موضوع نشانگر آن است که ادغام ترافیک درون و برون شهری، وجود راه ها و اتصالات فرعی به جاده ها و ترافیک سنگین در این محدوده ها امکان بروز حوادث را افزایش می دهد.

سلیمی افزود: با مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان خبره سازمان امداد و نجات ما در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها پست های امدادی سیار و گشت های ویژه را پیش بینی کرده ایم تا در صورت وقوع حوادث احتمالی به کمک حادثه دیدگان حوادث رانندگی و ترافیکی بشتابیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پنجشنبه ۲۴ خرداد به مدت ۱۰۰ روز و با استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه های فعال هلال احمر در جاده های سراسر کشور آغاز شده است.

این طرح با استفاده از ۲۴ فروند بالگرد، هزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۴۳۸ دستگاه خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی، هزار و ۲۸۲ دستگاه خودروی عملیاتی، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات، ۱۲۲ دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی و ۴۷۵ دستگاه موتورسیکلت امدادی برگزار شده و همه این امکانات به منظور خدمات رسانی به مردم و مسافران تابستانی در آماده باش کامل قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches