×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
هشدار محیط‌زیست و منابع‌طبیعی مازندران به احتمال آتش‌سوزی

اقتصادتهران: در پی پیش‌بینی هواشناسی نسبت به ورود موج گرمایی به مازندران از اواسط امروز جمعه و ماندگاری آن تا میانه‌های فردا شنبه، محیط‌زیست و منابع‌طبیعی استان به احتمال آتش‌سوزی عمدی و غیر عمدی در مراتع و جنگل‌ها هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران دیروز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به ورود جریان هوای جنوبی برای امروز و فردا در استان هشدار داد و پیش بینی کرد که نه تنها دمای هوا در این مدت برای مناطع کوهستانی و سردسیری تا  ۳۵ درجه افزایش می یابد، برای مناطق جلگه ای هم دما تا ۳۳ درجه خواهد رسید و این موج گرمایی همراه با وزش بادهای شدید گرم نیز خواهد بود.

این درحالی است که مراتع و جنگل‌های استان در این ایام به دلیل خشک شدن علوفه ها و درختان در آسیب‌پذیرترین حالت خود قرار دارند و با کوچک ترین آتش افکنی خسارات شدیدی خواهند دید.

علاوه بر این با توجه همزمانی این موج گرمایی با روزهای آخر تعطیلات تابستانی و پیک مسافرت گردشگران به ییلاقات و جنگل‌های مازندران و اینکه حدود ۱۰۰ درصد از آتش سوزی مراتع و جنگل های استان همواره ریشه انسانی دارند، هوشیاری در این زمینه را بیشتر می طلبد.

منابع طبیعی مازندران در حالت آماده

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری اعلام کرد : برای روزهای آینده تمام اکیپ‌های شهرستانی و استانی منابع طبیعی استان در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت خطرات احتمالی وارد عمل شوند.

محمد موسوی تاکامی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر تمامی برنامه‌های حفاظتی تدبیر شده و در حال انجام است و گشت زنی‌های ویژه از صبح امروز آغاز شده است .

وی با توصیه به اینکه مردم از طبیعت استفاده مناسب کنند، افزود: در این ایام به دلیل شرایط خوب آب و هوایی بازگشت مردم به دامن طبیعت بیشتر خواهد شد که رعایت پرهیز از نکات خطر آفرین همچون رها کردن آتش الزامی می باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches