×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
هشتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری؛ ۲۲ آذر

اقتصادتهران: رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر در دانشگاه امیر کبیر خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۴۶۰ اثر به دبیرخانه مرکز مطالعات ارسال شده است که از این تعداد ۵ اثر داخلی و ۳ اثر خارجی تقدیر می شوند.

بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در کنفرانس خبری خود به مناسبت هشتمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری و دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری با بیان اینکه این جشنواره ۲۲ و ۲۳ آذرماه سال جاری در دانشگاه امیر کبیر برگزار می شود اظهار کرد: در طی این ۸ دوره گذشته جشنواره روند تکاملی پیدا کرده است ابتدا این جشنواره تنها در سطح شهر تهران برگزار می شد و مختص شهرداری ها بود اما طی سال های اخیر این جشنواره به دانشگاه های سراسر کشور تسری پیدا کرده است.

وی افزود: از جشنواره پنجم به بعد این جشنواره ابعاد بین المللی پیدا کرد و آثار مختلفی از خارج از کشور در خصوص مسائل شهری در این سه دوره به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

نگاهداری به آثار ارسال شده به این جشنواره طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در جشنواره ششم دو هزار اثر، در جشنواره هفتم سه هزارو ۶۰۸ اثر و در جشنواره هشتم ۶ هزارو ۴۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد آثار ارسالی در هشتمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به قالب های ارسالی به این جشنواره اشاره کرد و افزود: آثاری که به این جشنواره ارسال شد در قالب های مختلف از جمله طرح های تحقیقاتی، طرح های پیشنهادی پژوهشی، کتاب، مقالات و پایان نامه های دانشجویی بود.

وی با بیان اینکه امسال تصمیم گرفتیم سطح داوری ها را در این جشنواره کیفیت بخشیم اضافه کرد: حوزه های شهری و سبک زندگی، جامعه و فرهنگ ارتباطات شهری، محیط زیست و توسعه شهری پایدار و شهرداری و آمایش فضای شهری از جمله موضوعاتی بود که به هشتمین دوره این جشنواره فرستاده شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته در حرکتی جدید تصمیم گرفتیم فراخوان مقالات دست اول ویژه این جشنواره را اعلام کنیم و امسال در دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری همزمان با جشنواره ۲۱۹ مقاله به دبیرخانه کنفرانس علمی مدیریت شهری ارسال شد.مقالاتی دست اول که طی توافق با پایگاه اسنادی علوم جهانی اسلام (ISC) مقالات برگزیده دراین پایگاه به نمایش گذاشته می شوند.

نگاهداری به اجرای همزمان نمایشگاه فنی پژوهش های شهری همزمان با این جشنواره خبر داد و افزود: امسال ۴۰ غرفه در کنار این جشنواره برگزار می شود که سال گذشته محل استقرار این غرفه ها در دانشگاه تهران بود و امسال قرار است این غرفه ها در دانشگاه امیر کبیر برپا شوند در این نمایشگاه یکی از غرفه ها متعلق به مرکز پژوهش ها و مطالعات شهری از نهادهای مختلف است. همچنین ۶ غرفه متعلق به شهرداری های کلان شهرهای کشور خواهد بود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تصریح کرد: همچنین بخشی از غرفه ها به معاونت های برتر شهرداری تهران و سازمان های متعلق به شهرداری خواهد بود. برخی مناطق شهرداری تهران محصولات خوبی داشتند که می توانند آن را در این غرفه ها به نمایش بگذارند.

نگاهداری با بیان اینکه در این جشنواره ۹ پنل و نشست تخصصی همزمان با کنفرانس در دانشگاه امیر کبیر برگزار می شود عنوان کرد: در این دوره ۴۰ استاد برجسته کشور به عنوان سخنران در این جشنواره حضور دارند همین طور از دانشگاهیان، دانشجویان و مدیران شهری برتر برای حضور در جشنواره دعوت شده است.

وی به موضوعاتی که دراین نشست ها مورد بررسی قرار می گیرد اشاره کرد و گفت: حوزه اجتماعی مدیریت شهری و زندگی روزمره در عرصه های تهران دولت حاکمیت و اقتصاد شهری، کانون های ارزیابی و توسعه، همایش سلامت، آلودگی شهری و کنترل ترافیک از جمله موضوعاتی است که در این نشست ها مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان اینکه از بین آثار ارسالی ۱۵۰ اثر متعلق به کشورهای خارجی بوده است به برخی از این کشورها اشاره کرد و افزود: کشورهای ترکیه، هند، آلمان، روسیه و بولیوی ازجمله کشورهایی بودند که به ارسال آثار خود اقدام کردند همچنین از بین این آثار ۱۶۰ اثر برای داوری انتخاب شده است.

نگاهداری با بیان اینکه از محل آثار دریافتی ۱۰ درصد آثار در جشنواره انتخاب شده است گفت: از بین آثاری که انتخاب شدند ۳۰ اثر انتخاب نهایی می شوند و از این بین ۵ اثر در سطح داخلی و ۳ اثر در سطح خارجی شایسته تقدیر است و طرحی که پذیرفته شود عوامل انجام آن طرح اجرایی می شود.

وی راه اندازی کارگروه مشورتی شورای شهر را یکی دیگر از اقدامات مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران عنوان کرد و گفت: هر لایحه ای که در شورای شهر مطرح می شود قبل از آن برای انجام پژوهش و مطالعه به مرکز مطالعات فرستاده می شود این مرکز بیش از ۵۰ نظر کارشناسی در خصوص لایحه های مطرح شده در شورای شهر اعلام کرده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت افتتاح پارک فناوری و مرکز نوآوری شهرداری تهران توضیح داد: این مرکز عملا فعالیت خود را آغاز کرده است و افراد در این مرکز مشغول به کار هستند و ما منتظر هستیم بعد از به پایان رسیدن ماه صفر با حضور شهردار تهران این مرکز را افتتاح کنیم همچنین وزیر علوم قول صد در صدی در خصوص صدور مجوز برای فعالیت این مرکز را داده است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در فن بازار اضافه کرد: این مرکز هزار و ۹۰۰ تفاهم نامه خرید محصول با شرکت های دانش بنیان به امضا رسانده است اما متاسفانه بر سر راه انعقاد این قراردادها مبانی حقوقی وجود داشت که ما با ارسال پیش نویس های مکرر به شورای شهر در نظر داریم این موانع حقوقی را برطرف کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches