×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
هدف گذاری برای راه‌اندازی ۵۰ طرح مهم و ملی

اقتصادتهران: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بهره‌برداری از پنج هزار و ۶۹۹ واحد جدید و راه اندازی ۲۸ طرح مهم و ملی در سال گذشته گفت: برای سال ۹۶ راه‌اندازی ۵۰ طرح مهم و ملی و حداقل شش هزار واحد صنعتی و معدنی جدید هدف‌گذاری شده است.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی درنشست بررسی عملکرد پروژه های اقتصاد مقاومتی که با موضوع رونق تولید و توسعه ظرفیت بخش صنعت در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در خصوص حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط تصریح کرد: بنگاه های کوچک و متوسط در توزیع عادلانه درآمد و اشتغال، تثبیت سریع اشتغال و ایجاد محیط رقابتی در حوزه اقتصاد نقش بسزایی دارند.

وی سهم صنایع کوچک و متوسط از کل صنعت در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را ۹۰ تا ۹۹ درصدی دانست و افزود: این بنگاه ها سهم ۹۲ درصدی از صنعت ایران را به خود اختصاص داده اند. همچنین سهم اشتغال زایی این بنگاه ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ۶۰ تا ۷۵ درصد و در ایران ۴۵ درصد است.

برگزاری یک هزار و ۶۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع در سال ۹۵

رحمانی با یادآوری تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در جهت حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در اردیبهشت ۹۵، گفت: در سال گذشته یک هزار و ۶۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور، سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و استانداری‌ها، ریاست جمهوری و امور تولیدی معاون اول، فرماندهی و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی با کارگروه های تسهیل قابل توجه بود.

تعیین تکلیف بیش از ۲۴ هزار واحد تولیدی مشکل دار در سال گذشته

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید با اشاره به هدف گذاری تعین تکلیف هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مشکل‌دار از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تعیین تکلیف هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی شمکل دار با سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای سال ۹۵ در نظر گرفته شده بود که در همین راستا حدود ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد با سرمایه گذاری ۱۷۲ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شد که ۱۱ هزار و ۷۵۰ واحد آن مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت و ۱۲ هزار و ۸۵۰ واحد دیگر مربوط به حوزه جهاد کشاورزی بود و از برنامه جلو افتادیم.

نرخ رشد اقتصادی فصلی ۱۱٫۷ درصدی بخش صنعت در سال ۹۵

رحمانی با اعلام تأیید اجرای موفق این طرح توسط وزارت کشور و وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی ادامه داد: نرخ رشد اقتصادی فصلی بخش صنعت به قیمت مصوب سال ۱۳۹۰ در فصل اول سال گذشته ۲٫۷ درصد بود که در فصل چهارم به ۱۱٫۷ درصد افزایش یافت. این نرخ در فصل دوم و سوم سال گذشته به ترتیب ۵ و ۶٫۵ درصد شده بود.

وی ایجاد امیدواری صنایع کوچک از توجه دولت و شناخت عمیق‌تر مدیران اجرایی دیگر دستگاه‌ها از بخش تولید را از جمله آثار اجرای طرح رونق تولید در سال ۹۵ دانست و گفت: طرح رونق تولید برای صیانت و نگهداشت شرایط فعالیت و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط در ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی به نحوی که ۱۰ درصد تولید و ۱۰ درصد اشتغال را افزایش دهند در برنامه ابلاغی ۱۳۹۶ از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مانند سال گذشته تکلیف شده است.

هدف‌گذاری برای بهره‌برداری از حداقل شش هزار طرح صنعتی و معدنی جدید در سال ۹۶

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف گذاری برای بهره برداری از پنج هزار و ۴۰۰ واحد جدید را به عنوان دیگر برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۵ معرفی کرد و افزود: در این برنامه نیز با بهره‌برداری از پنج هزار و ۶۹۹ واحد جدید از هدف گذاری تعیین شده جلوتر رفتیم که با بهره‌برداری از این واحدهای جدید با سرمایه گذاری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای بیش از ۹۱ هزار نفر اشتغال زایی به وجود آمد.

رحمانی با اشاره به ادامه یافتن این برنامه در سال ۹۶ تصریح کرد: بهره برداری از حداقل شش هزار طرح صنعتی و معدنی جدید با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای سال ۹۶ ابلاغ شده است که در این راستا نیز در حال فعالیت هستیم.

هدف گذاری تکمیل و راه اندازی ۵۰ طرح مهم و ملی در سال ۹۶

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید تکمیل و راه اندازی ۲۸ طرح مهم و ملی را از از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال ۹۵ دانست و بیان کرد: با راه اندازی این ۲۸ طرح مهم و ملی در حوزه‌هایی مانند زنجیره فولاد ۱۵ میلیون تن، سیمان ۳ میلیون تن، پتروشیمی ۲٫۶ میلیون تن، صنایع سلولزی ۱۶۵ هزارتن، دارو و صنایع غذایی ۱۱۰ هزارتن، لوازم خانگی ۱۵۰ هزارتن و همچنین طلا یک تن افزایش ظرفیت به وجود آمد. همچنین برای سال ۹۶ تکمیل و راه اندازی ۵۰ طرح مهم و ملی ابلاغ شده است.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در دوران پسابرجام در کشور اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت یازدهم تا مهرماه ۱۳۹۶ حدود ۳۴۶ مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۲۴٫۹۵ میلیارد دلار در کشور انجام شد که سهم بخش صنعت، معدن و تجارت ۲۱۴ مورد با حجم سرمایه گذاری ۸٫۸۴ میلیارد دلار بوده است. همچنین از این تعداد سرمایه گذاری ۱۲۰ مورد به ارزش ۷٫۴ میلیارد دلار در حال اجرا و ۹۴ مورد با ارزش ۱٫۴۴ میلیارد دلار در حال بهره برداری است.

به بازسازی صنایع کشور یارانه تعلق بگیرد

وی با تأکید بر لحاظ شدن بومی سازی داخلی در قراردادهای منعقد شده بین‌المللی تصریح کرد: به بازسازی و نوسازی صنایع داخل کشور نیز باید یارانه تعلق بگیرد و این موضوع مهم باید سهمی از منایع کشور را به خود اختصاص دهد.

رحمانی با اعلام اینکه از ۴۴ پروژه و حکم اقتصاد مقاومتی امسال در وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۳ مورد آن مربوط به حوزه صادرات است، افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون دو هزار و ۹۰۴ واحد در کل کشور حدود دو هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید دریافت کردند.

پیش بینی ۳ بسته حمایتی در بودجه سال ۹۷

شایان ذکر است که معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست از پیش‌بینی سه بسته مهم در بودجه سال ۱۳۹۷ خبر داد.

سیدحمید پورمحمدی بسته حمایت از صادرات، حمایت از اشتغال و حمایت از تولید را سه بسته مهم بودجه سال آینده دانست و گفت: بسته حمایت از تولید، فراتر از وزارت صنعت، معدن و تجارت حوزه کشاورزی و خدمات را نیز در برمی‌گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches