×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
هدفگذاری افزایش سهم زنان در حوزه‌های استارتاپی

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری گفت: زنان و دختران در حوزه‌های دانش‌بنیان و استارتاپی سهم ۱۲ درصدی دارند که با ظرفیت دختران ما فاصله جدی دارد و باید با کمک یکدیگر این ظرفیت را در گام نخست به ۳۰ درصد برسانیم.

به گزارش ایرنا، «زهرا بهروز آذر» در دومین رویداد «جایزه نوآوری آزاده» افزود: «آزاده داننده» از این جهت که توانست همه مسئولیت‌های خود اعم از مادر بودن، دانشجو بودن، همسر بودن، استاد بودن و … را در کنار یکدیگر پیش ببرد و همه را مدیریت کند، همیشه برای من الهام بخش بوده است.

وی ادامه‌داد: برایم الهام‌بخش بود که یک خانم چطور وقتی هدف والایی دارد می‌تواند همه مسئولیت‌های خود در حوزه‌های مختلف زندگی را با یکدیگر تنظیم و مدیریت کند، با وجود اینکه می‌داند اَبر انسان نیست.

معاون امور زنان رئیس‌جمهوری تصریح‌کرد: آزاده داننده نمی‌خواست که اَبر زن باشد، بلکه هدفش این بود که بهترین نسخه خودش باشد.

وی از انجمن ملی زنان کارآفرین به دلیل زنده نگه‌داشتن نام آزاده داننده و کمک به باقی ماندن منش وجودی این زن، تقدیر کرد.

بهروز آذر تصریح کرد: نفس برگزاری این جایزه اهمیت‌ دیگری نیز دارد که توجه به ظرفیت‌های حوزه زنان و دختران جوان ما به‌ویژه دختران تحصیل‌کرده در اقتصاد دانش‌بنیان، یکی از حائز اهمیت‌ترین بخش‌های آن است.

وی یادآور شد: امروز ایران موقعیت افتخارآمیزی را در مقوله تحصیل دختران دارد، زیرا طبق آمار ۶۰ درصد از ورودی‌های دانشگاه‌ها دختران هستند که در رشته‌های مهندسی، تکنولوژی و فنی پیشتازند.

این مقام مسئول ادامه‌داد: آمار دیگر مربوط به سهم ۱۲ درصدی زنان در بخش دانش‌بنیان و استارتاپی است. این عدد ۱۲ درصدی با چیزی که ظرفیت دختران ما است فاصله جدی دارد و باید با هم کمک کنیم تا زنان و دختران بیشتری وارد این عرصه شوند و در حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین فعالیت کنند. برنامه ما دستیابی به عدد ۳۰ درصد است.

معاون امور زنان رئیس‌جمهوری اظهار داشت: هدف من از حضور در این مراسم تشکر و قدردانی از انجمن زنان کارآفرین و صندوق نوآوری و شکوفایی، به دلیل ماموریت‌هایی که دنبال می‌کنند و اعتمادی که به انجمن‌ها دارند، است.

وی بیان‌داشت: آن‌ها بخشی از ماموریت‌هایی که انجمن‌ها دنبال می‌کنند را به رسمیت شناختند و دوشادوش دولت برای حل مسائل اجتماعی و ارائه راه‌حل اجتماعی و مردم بنیان قدم برمی‌دارند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches