×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نیاز کشور به ۴۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی

اقتصادتهران: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: به ۴۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی و پروشی دیگر در کشور نیاز داریم.

 به گزارش ایسنا، علی شهری در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت توسعه در هر کشوری آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس تجربیات بین المللی کشورهایی همچون ژاپن، آلمان و دانمارک اگر به توسعه اقتصادی رسیده‌اند، نتیجه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بوده است.

 وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز به خوبی اهمیت حوزه آموزش و پرورش را درک کرده‌اند که قدم در این راه گذاشته‌اند، گفت: ما دولتی‌ها باید بهای بیشتری به این حوزه بدهیم.

 وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کشور متحول شود راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم، گفت: خیرین مدرسه ساز حوزه‌ای را انتخاب کردهاند که سرمایه گذاری آنها بالاترین سوددهی را برای کشور دارد.

 شهری افزود: بر اساس آمارها حدود ۲۰ درصد از کل کلاسهای درس کشور را یا خیرین ساخته‌اند و یا در ساخت آنها مشارکت داشته‌اند.

 وی به مشکلات موجود در حوزه فضاهای آموزشی اشاره و اظهار کرد: با وجود تلاش دولت، حمایت مجلس و همت خیرین هنوز در حوزه فضاهای آموزشی تنگناهایی داریم و قریب یک سوم مدارس ما ایمنی کافی در برابر حوادثی همچون زلزله ندارند، البته در بحث تخریب و بازسازی مدارس فرسوده کار بسیار بزرگی در دهه اخیر در کشور انجام شد و ۷۰ هزار کلاس درس تخریب و بازسازی و ۳۰ هزار کلاس درس مقاوم سازی شد.

 معاون سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه با کمبود سرانه فضای آموزشی نیز مواجهیم، افزود: برای اینکه یک روند مطلوب تعلیم و تربیت داشته باشیم به ازای هر نفر باید ۸.۴ متر فضای آموزشی و پرورشی داشته باشیم که در حال حاضر میانگین این فضا در کشور ما ۵.۲ متر مربع است و در خیلی از شهرها حتی پایین تر از این میزان است.

 وی افزود: این آمارها نشان می دهد علاوه بر ۶۰ میلیون متر مربع موجود، به ۴۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی و پرورشی دیگر در کشور نیاز داریم.

 شهری ادامه داد: در این شرایط و با وضعیت موجود دست خیرین مدرسه ساز را به گرمی می فشاریم و از آنها طلب استمداد بیشتری داریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches