×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نمایشگاه تجسمی مدینه تا کربلا برپا شد

اقتصادتهران: به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، نمایشگاه هنرهای تجسمی مدینه تا کربلا، به مدت یک هفته در سعادت آباد تهران برپا شده است.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی قافله تعزیه داران خاتون داغدیده، علیرضا صفرپور، مسئول نمایشگاه تجسمی مدینه تا کربلا گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی اسراء کربلا با محوریت پیام اهل بیت(ع) فعالیت خود را آغاز کرده است و تا اربعین، همزمان با برگزاری مجالس تعزیه خوانی خاتون داغدیده از ساعت ۱۹ در سعادت آباد تهران، میدان بهرود ادامه دارد.

وی افزود: این نمایشگاه که مشتمل بر ۱۲ اثر هنری است، بیانگر پیام و رسالت اهل بیت(ع) و مظلومیت آنها است. در این نمایشگاه مسیر حرکت از مدینه تا کربلا و از کربلا تا شام، گودال قتلگاه، واقعه و عصر عاشوار به صورت تجسمی و در قالب گفتاری به نمایش گذاشته می شود.

به گفته مسئول نمایشگاه، حرکت اسراء به سمت شام و ۱۸ سر بریده بنی هاشم، پیگر آقا ابوالفضل العباس (ع) در شط فرات و دست های قطع شده و مشک سوارخ، تنور خولی از دیگر نمایش هایی است که روایت می شود.

علاوه بر این مجلس یزید و کاخ یزید در شام و سفرای کشورهای خارجی که برای دیدن اسراء آمده بودند، خرابه های شام، شهادت دختر سه ساله امام حسین (ع) نیز به صورت نمادین به نمایش گذاشته می شود.

صفرپور یادآور شد: موضوع اصلی نمایش ها روایتگری و توصیف واقعه کربلا، رنج و محنت‌ها، صبر و استقامت اسراء، صبوری و بردباری و عظمت شخصیت‌ خانم حضرت زینب (س) و بیان معنوی این واقعه است.

وی معتقد است: با بهره گیری از هنرهای تجسمی در کمترین زمان ممکن می توان زوایای مختلف واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) را درک و حتی به نسل آینده نیز منتقل کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches