×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نقطه انحراف بانک‌ها از واسطه‌گری به بنگاهداری

مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک سپه کمتر به‌سمت بنگاهداری به معنای سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در شرکت‌ها تمایل داشته.

سید کامل تقوی‌نژاد در حاشیه بازدید از روزنامه «دنیای اقتصاد» اظهار کرد: برخی افرادی که با نرخ‌های سود پایین بعضا ۱۲ درصدی تسهیلات دریافت کرده‌اند، تمایلی به بازپرداخت تسهیلات ندارند؛ چراکه با نرخ جریمه حداکثر ۶ درصدی هم، این تسهیلات با نرخ کمتر از ۲۰ درصد در اختیارشان است. وی ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر نرخ سود تسهیلات بالاتر از ۲۰ درصد است. وی عدم تناسب بین نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها را از دلایل حرکت بانک‌ها به‌سمت بنگاهداری دانست و اظهار کرد: ۳۰ درصد مانده تسهیلات بانکی، تسهیلات همیشه سبز است.

کاهش مطالبات معوق بانک سپه

مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد دیگر از مطالبات تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: بانک با برخی از افراد بدهکار که تولیدکننده هستند، مساعدت دارد تا طرح‌های توسعه‌ای خود را تکمیل کنند. این طرح‌ها، آثار تورمی مستقیم ندارند و نیاز جامعه برای حمایت از تولید و حفظ اشتغال و اشتغال‌زایی است. وی تصریح کرد: میزان مطالبات غیرجاری بانک سپه نسبت به تسهیلات ۱۷ درصد بود که در پایان سال گذشته به ۵/۱۳ درصد کاهش یافت. وی ادامه داد: مقرر شده تا از محل حساب ذخیره ارزی، بدهی دولت به بانک پرداخت و از محل مازاد آن، افزایش سرمایه بانک‌ها صورت پذیرد. وی با اعلام این خبر که بخشی از سیستم بانکداری متمرکز به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است، افزود: تا پایان سال حدود ۱۷۰۰ دستگاه خودپرداز دیگر نیز نصب خواهد شد. وی گفت: بانک سپه ۱۶۴ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۹۲ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف اقتصادی طی سال گذشته پرداخت کرد که بخش صنعت و معدن با ۴۴ هزار، بازرگانی با ۳۵ هزار و کشاورزی با ۱۲ هزار میلیارد ریال به ترتیب بیشترین رقم را به خود اختصاص دادند. رئیس هیات‌مدیره بانک سپه درخصوص مشارکت این بانک در توسعه طرح‌های بزرگ کشور گفت: قرارداد ۸ میلیارد دلار برای توسعه بخش‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد منعقد شده که بخش قابل توجهی از این قراردادها مراحل نهایی خود را برای اجرایی شدن سپری می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches