×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نقش ویژه شهرداری‌ها در رونق گردشگری

تهران اکونومی: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به نقش محوری شهرداری‌های کشور در موضوع گردشگری گفت: شهرداری‌ها از یک سو با توجه به نقش حمایتی‌شان در بخش سخت افزاری در موضوعاتی همچون مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌ها و از سوی دیگر در بخش نرم‌افزاری به عنوان معرفی کننده جاذبه‌های گردشگری و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل شهرها، نقش کلیدی در رونق گردشگری کشور دارند.

مرتضی رحمانی موحد در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه جامع شهرداری‌ها افزود: با توجه به این نقش ویژه شهرداری‌ها، ما همکاری گسترده‌ای با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور داریم و مذاکرات خوبی برای تعاملات هرچه بیشتر با شورای عالی استان‌ها و شهرها آغاز کرده‌ایم.

وی با تاکید بر نگاه معاونت گردشگری مبتنی بر رویکرد محوری شهرداری‌ها در مدیریت جاذبه‌های گردشگری گفت: ما معتقدیم در صحنه میدانی و اجرایی، باید شهرداری‌ها میدان‌دار موضوع گردشگری باشند و انتظار داریم شهرداری‌ها بتوانند با مدیریتی یکپارچه در تمامی بخش‌ها، به بهتر دیده شدن جاذبه‌های گردشگری شهرهای خود کمک کنند تا با معرفی و شناساندن هرچه بیشتر این جاذبه‌ها، گردشگران و مسافران بیشتری را جذب شهرهای خود کنند.

رحمانی موحد با بیان اینکه جذب گردشگران به توسعه شهرها می‌انجامد، خاطرنشان کرد: به دنبال فعال‌تر شدن جذب گردشگران در شهرها و بهبود وضعیت اقامتی مسافران و ارائه خدمات به آن‌ها، فرصت‌های شغلی بیشتری در شهرها ایجاد می‌شود و این موضوع به رونق تجاری و اقتصادی شهرها دامن می‌زند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری و صنایع دستی، می‌توان از ظرفیت‌های شهرداری‌ها بهره مند شد، گفت: ما در حال حاضر با وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها و شهرها در حال مذاکره هستیم تا با بهبود قوانین موجود در برنامه ششم توسعه، مسوولیت‌های جدیدی را برای شهرداری‌های کشور تعریف کنیم تا از این ظرفیت عظیم شهرداری‌ها به بهترین نحو در موضوع گردشگری بهره‌مند شویم.

وی افزود: البته این انتظار نیز از شهرداری‌های کشور وجود دارد که آن‌ها همچون تمام شهرداری‌های دنیا، توسعه بیشتری در ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری خود ایجاد کنند تا بتوانند جوابگوی این رویکرد باشند.

رحمانی موحد در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر حمایت سازمان میراث فرهنگی در ارتقاء گردشگری روستایی، خاطرنشان کرد: یکی از عناوین مهم فعالیت ما، گسترش و ارتقاء گردشگری در روستاها است و ما در این راستا از ظرفیت دهیاری‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون گردشگری در پایان با اعلام خبر در دست بررسی بودن تفاهم‌نامه معاونت گردشگری با دهیاری‌های کشور گفت: نکته کلیدی در این موضوع، آن است که می‌بایست شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با فرهنگ سرمایه‌گذاری و بازگشت سرمایه بیش از پیش آشنا شوند؛ از این رو باید با رویکرد جذبی، عرصه سیاست‌های گردشگری بلند مدت را فراهم کرد.

چهارمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و روستائی و دستاوردهای شهرداری ها و دهیاری ها از ۲ تا ۵ اسفند ماه با حضور بیش از ۳۰۰ شهرداری، شرکت تولیدی فعال در حوزه مدیریت شهری و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها و سازمان های مرتبط و شرکت های تعاونی دهیاری‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا شده است.

حدود ۱۵۰ شهرداری و سازمان وابسته به آنها در این نمایشگاه، آخرین اقدامات و عملکرد خود در حوزه های حمل ونقل شهری، خدمات شهری، مبلمان شهری، عمران و توسعه شهری، مدیریت پسماند، فضای سبز، مدیریت بحران، شهرداری الکترونیک و آموزش و پژوهش را ارائه کرده اند.

همچنین بیش از ۱۴۰ شرکت فعال تولیدی در حوزه مدیریت شهری و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری، سازمان های دولتی و دانشگاه های مرتبط نیز آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود را ارائه کردند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches