×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نقش موثر صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری در افزایش تولید عسل

اقتصادتهران: معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور را در سال‌های اخیر مثبت ارزیابی کرد و اقدامات آن را مهمترین عامل توسعه این صنعت به ویژه در افزایش تولید عسل و ژل رویال (شاه‌انگبین) برشمرد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «حسن رکنی» امروز پس از بازدید از غرفه‌های ایران در چهل و پنجمین کنگره بین‌المللی «آپی‌موندیا» در استانبول ترکیه گفت: در چند سال اخیر صنعت زنبورداری کشور پیشرفت قابل قبولی داشته است و عملکرد مثبت صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش، یکی از مهمترین عوامل آن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه گاهی زنبورداران نیازمند کمک‌های مالی در مواقع خاص هستند، بیان داشت: به عنوان مثال، تامین دارو یا غذا برای گذران کندوها در زمستان اگرچه شاید به مقدار جزئی باشد، اما اهمیت زیادی دارد و اگر به موقع و سریع تامین نشود، ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری به زنبوردار وارد کند.

به گفته این مقام مسئول، صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با خروج از بروکراسی‌های غیرضروری و چابک‌سازی فعالیت‌های خود، طی سال‌های گذشته توانست این موضوع را به درستی مدیریت کند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران صندوق، نخستین زنجیره تولید فراورده‌های زنبور عسل در استان اصفهان شکل گرفت و چنین حرکتی می‌تواند موفقیت بیشتر زنبورداران در بازار را به همراه داشته باشد.

رکنی با اشاره به حضور پرقدرت زنبورداران ایرانی در چهل و پنجمین کنگره بین‌المللی آپی‌موندیای ترکیه، اظهار کرد: آموزش و ارتقای سطح علمی زنبورداران، یکی دیگر از اقدام های مثبتی است که صندوق در اجرای آن از هیچ اقدامی فروگذار نکرد؛ حتی حضور ایرانیان در نمایشگاه امسال آپی‌موندیا، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه صندوق و تسهیل روند کارها بوده است.

وی ادامه داد: همین عمل می‌تواند در راستای دانش‌ افزایی زنبورداران ایرانی و آشنایی با به‌روزترین تجهیزات این صنعت بسیار موثر باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches