دوشنبه, ۱ دی , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

نقش رسانه‌های مینیاتوری در توسعه محلات

۱۷ مرداد, ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

نقش رسانه‌های مینیاتوری در توسعه محلات

اقتصادتهران: مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 6 به مناسبت روز خبرنگار پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش اقتصادتهران، در این پیام آمده است:

ارتباطات کهن ترین میراث بشر است و از بدو خلقت انسان با او همراه شده و با رشد فکری و رفتاری اش سیر تکاملی به خود گرفته است.، ارتباطات همانند کلیدی قفل درهای بسته را در عرصه های مختلف گشود و ابزاری برای انتقال اندیشه‌ها، آداب، فرهنگ، تمدن، عقاید و تعاملات اجتماعی در سراسر گیتی شد.

امروزه با مقوله ابر رسانه‌ها مواجه هستیم که مولود میراث ارتباطات گذشتگان است و در طول تکامل زیستی انسان، همچون لوبیای سحرآمیز چنان رشد کردند که سر از ابرها درآورده و از دیگر دستاوردهای بشری پیشی گرفتند.

اما ماهیت ابر رسانه‌ها بلعیدن رسانه‌های خرد و محلی است و سایه بزرگشان، نقش حیاتی آنان را کمرنگ کرده است.

رسانه‌های محلی یا به تعبیری رسانه‌های مینیاتوری همچون مویرگ‌های بدن با تک تک سلول‌ها در تعامل بوده و با انتقال دو سویه عوامل حیاتی ، در بقای انسان نقش کلیدی و مهم را ایفا می‌کنند.

رسانه های مینیاتوری در عصر ارتباطات، چشم ،گوش و زبان مردم در مقیاس حکمرانی محلی بوده و تریبونی برای انعکاس نیازها، چالش‌ها، نقاط ضعف، قوت و موفقیت‌های شهری و محلی هستند.

اکنون توسعه محلات نیاز به شکل گیری شبکه ارتباطی مویرگی و محله‌ای دارد و رسانه‌های خرد محلی جایگاه ویژه‌ای در این مقوله پیدا کرده‌اند.

هر مقدار تعامل حکمرانی محلی با ساکنین محلات و به مفهوم دقیق تر شهروندان، دو سویه و فعال باشد سرعت توسعه محلی بیشتر و آثار آن چشمگیر تر خواهد بود و حلقه واسط این دو، رسانه‌های مینیاتوری هستند تا از طریق تکنیک‌ها، ابزار و تخصص انحصاری خود زمینه ارتباط بین مدیریت شهر را با مردم در مقیاس محله فراهم کنند.

ابر رسانه ها وظیفه و رسالت دارند تا از طریق رسانه‌های خرد و محلی به کشف بسترها و زمینه‌های رشد و توسعه محلات پرداخته و با تمرکز و انتقال موریرگی داده‌ها، زمینه ساز توسعه پایدار کلان شهرها و در نهایت توسعه ملی باشند.

ابراهیم وجدانی؛ مدیر روابط عمومی منطقه 6

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها