×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نقشه کاداستر ۳۲ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی تهیه شد

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تا پایان فروردین ماه امسال برای نزدیک به ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی نقشه کاداستر تهیه شده است.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، اکرم توفیقی با اشاره به تهیه نقشه کاداستر حدود ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی گفت: از این سطح ۲۸ میلیون هکتار مربوط به مراتع و ۴ میلیون هکتار در حوزه اراضی جنگلی بوده است.

این مقام مسئول با بیان این که طبق مصوبه بودجه سال ۹۷ نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار برای تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی و دولتی هدفگذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری این عدد مصوبه شده ناچیز است و در صورت تامین اعتبار، قادریم امسال کل اراضی جنگلی را زیر پوشش نقشه کاداستر قرار دهیم.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مساحت کل جنگل های کشور را بیش از ۱۲ میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: ما می‌توانیم اهداف برنامه ششم توسعه را محقق و طی پنج سال کاداستر ۱۱۴ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی را تهیه کنیم.

وی درباره هزینه کاداستر اراضی تصریح کرد: با توجه به نوع اراضی و شرایط جنگلی بودن و یا کوهستانی بودن اراضی و سختی شرایط به طور میانگین کاداستر هر هکتار از اراضی ۵۵۰۰ تا ۶ هزار تومان اعتبار نیاز دارد.

توفیقی گفت: برای اجرای برنامه کاداستر اراضی ملی و دولتی در برنامه ششم توسعه، نیاز به حمایت های دولت و مجلس داریم.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به این که سال گذشته تخصیص ریالی برای اجرای کاداستر اراضی درحد ۲ تا ۳ درصد بود، اذعان داشت: ما ۴۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای تهیه نقشه کاداستر را در سال گذشته در قالب اسناد خزانه اسلامی تهیه کردیم و عملکرد ما ۱۲۱ درصد برنامه بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح ۵ میلیون و ۸۸۸ هزار هکتار انجام شد، گفت: کاداستر در واقع نقشه ای است که لایه های حقوقی روی آن بارگذاری می شود و در دارای دقت مکانی بسیار بالایی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches