×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نظر وزارت امور خارجه نداشتن دلیلی دال بر «صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس» است

تهران اکونومی: روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی جوابیه ای گفت: نظر وزارت امور خارجه درباره صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس چه در دولت‌های گذشته و چه در این دولت، نداشتن دلیلی دال بر صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس است و تغییری در این نظر نشده است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اظهارات “حمید رسایی” نایب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره محورهای نشست این کمیسیون با وزرای صنعت و اطلاعات با عنوان “مجوز شرکت زرین تجارت در ایران ملغی شد” جوابیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این جوابیه به شرح ذیل است:

پیرو جلسه‌ای با حضور وزیران اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و قائم مقام وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون اصل۹۰ در خصوص مجوز واردات برای توزیع محصولات “فیلیپ موریس”، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ توضیحاتی گزینشی و ناقص از این جلسه را ارائه کرد.

گرچه بنا به ملاحظات، این وزارتخانه بنا ندارد مطالب مطرح شده در این جلسه را بازگو نماید، اما جهت تنویر افکار عمومی به برخی مطالب مطرح شده در این جلسه پرداخته می‌شود.

در این جلسه وزیر محترم اطلاعات اعلام کرد رأی کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین فصل‌الخطاب است و همه باید به آن تمکین نمایند. در این جلسه مطرح شده احترام به قانونی که خود مجلس شورای اسلامی تصویب نموده ملاک عمل دستگاه‌ها خواهد بود.

همچنین مطرح شد که کمیته به لحاظ شکلی رسمیت داشته و غیبت یک عضو در این جلسه نمی‌تواند رأی کمیته را مخدوش نماید همچنین مخالفت یک عضو کمیته وقتی که همه اعضا حاضر نظر مثبت دارند، مشروعیت مصوبه را از بین نمی‌برد.

کما این که شاید در مجلس شورای اسلامی هنگام تصویب قانونی تعدادی از نمایندگان غایب باشند یا مثلاً‌ نظر رئیس مجلس یا کمیسیون تخصصی مخالف باشد ولی وقتی مصوبه‌ای از مجلس رأی اکثریت گرفت همه باید به آن احترام گذاشته و مصوبه قانونی است. همانطور جناب آقای پورمختار رئیس محترم کمیسیون اصل۹۰ نیز مطرح کرده است در این جلسه نظرات نمایندگان و وزرای محترم مطرح شد و هیچ تصمیم‌گیری خاصی انجام نشده است.

در خصوص مجوز شرکت زرین تجارت باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط تحریم بسیاری از شرکت‌ها، نماینده رسمی در ایران ندارند و داشتن هرگونه نماینده را نیز تکذیب می‌کنند ولی عملاً نمایندگی در کشور دارند که توضیح مفصل آن در کمیسیون ارائه شد.

نظر وزارت امور خارجه درباره صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس چه در دولت‌های گذشته و چه در این دولت، نداشتن دلیلی دال بر صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس است و تغییری در این نظر نشده است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که نباید خواسته‌های ذهنی و علائق شخصی به عنوان نظر کمیسیون اصل۹۰ مطرح شود و روایتی با نگاه شخصی از جلسه‌ای که با حضور مقامات سه وزارتخانه برگزار شد، بصورت یک طرفه در رسانه‌ها مطرح کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches