true
اقتصادتهران: معاون وزیر راه و شهرسازی از نظارت مستمر بر فروش بلیت در پایانههای سراسر کشور، نظارت ویژه و مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جادهای در سفرهای نوروزی خبر داد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا در ابتدا با اشاره به شیوه های نظارت بر فروش بلیت و چگونگی برخورد با متخلفان اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای جهت نظارت بر ارایه خدمات مطلوبتر به مسافران بخش حمل و نقل عمومی جادهای همه ساله طرح نوروزی را در دستور کار قرار می دهد. این طرح با هدف اشاعه فرهنگ سفر با برنامه و نظارت بیشتر در ایام نوروز به انجام میرسد که طی آن در کنار تلاش مجموعه بخش غیردولتی و تشکلهای صنفی به عنوان سرمایهگذاران و مجریان حمل ونقل عمومی جادهای دفاتر نمایندگی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ضمن افزایش حضور فیزیکی در پایانههای مسافری علاوه بر کنترل و نظارت بر فعالیتهای شرکتهای حمل و نقل، آمادگی دریافت نقطه نظرات و پاسخگویی به مشکلات احتمالی مطروحه از سوی مسافران را دارند.
وی افزود: در همین راستا طرح نوروزی ۹۷ در بخش حمل و نقل عمومی جادهای از مورخ ۹۶/۱۲/۲۳ لغایت ۹۷/۱/۱۷ به مورد اجرا گذارده میشود و به منظور ترویج سفرهای برنامهریزی شده پیش فروش بلیتهای نوروزی از مورخ ۹۶/۱۱/۱۷ بهصورت حضوری و غیر حضوری عملیاتی و اجرایی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خارطرنشان کرد: بر اساس اعلام رسمی کانون انجمنهای صنفی شرکت های حمل ونقل مسافر کشور و نیز اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور نرخ خدمات حملونقل عمومی جادهای در طرح نوروزی ۹۷ با نرخ های جاری و بدون هرگونه افزایش قیمتی اجرایی میگردد.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای تصریح کرد: در طرح پیش فروش بلیت نظارت کافی و مستمر توسط ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای استانهای سراسر کشور و دفاتر نمایندگی این ادارات کل در پایانههای مسافری عمومی بر نحوه عملکرد شرکتهای مسافری در عرضه حداکثری ظرفیت به متقاضیان در اقصی نقاط کشور صورت میپذیرد.
حسننیا با اشاره به اجرای طرح شبکه سیر همنام و تاثیر آن در سفرهای نوروزی ۹۷ بیان داشت: یکی از اهداف «طرح شبکه سیر» بحث ارتقا سطح خدمات و دیگری افزایش ایمنی سفرها میباشد. با توجه به اینکه فعالیت شبکه ای شرکتهای مسافری در جهت ایجاد مجموعههای مسافربری معتبر و در راستای برند سازی در این بخش بوده است به نظر می رسند نتیجه طبیعی آن ایجاد برندهای معتبر در نزد مردم و رقابت این برندها با یکدیگر باشد که حاصل آن نیز عرضه خدمات مطلوب تر به مسافران خواهد بود.
وی افزود: به عبارت بهتر شرکتهایی که در قالب یک شبکه مسافربری گرد هم آمده اند به منظور جلب مشتریان بیشتر و به منظور فراهم شدن امکان حضور مستمر در بازار تلاش خواهند کرد که در جریان رقابت با سایر شبکههای مسافربری رضایت مشتریان را به نحو بهتری جلب کنند و نام و برند خود را در ذهن مشتریان پایدار نمایند. بدین ترتیب سطح خدمات ارائه شده به مشتریان ارتقا مییابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «یکی از مهمترین مسائلی که در این زمینه مورد توجه مسافرین است موضوع ایمنی سفرهاست» گفت: بدیهی است که شبکه های مسافربری در این مورد با یکدیگر رقابت نموده و سطح ایمنی سفرها افزایش خواهد یافت تا بتوانند رضایت بیشتر مشتریان را فراهم کنند و مشتریان بیشتری جلب نمایند.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه اجرای موفق «طرح شبکه سیر» توانسته است قریب به ۳۵ شبکه مستقل مسافربری را در سطح کشور شکل دهد که قریب به ۱۶۰۰ شرکت مسافربری را تحت پوشش خود گرفته اند. لذا انتظار میرود که این رقابت بزرگ در حال آغاز بوده و در ایام نوروز نیز با توجه به افزایش حجم تقاضای مسافرت در برخی روزها فرصت مناسبی برای این شبکه ها خواهد بود تا بتوانند خودشان را به مسافرین و مردم معرفی نمایند.
وی یادآور شد: پیش بینی ما این است که اجرای طرح شبکه سیر مستقیما در افزایش سطح خدمات قابل ارائه به مردم و همچنین در افزایش سطح ایمنی سفرها موثر خواهد بود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=116598
false
true