true

اقتصادتهران: شهاب حسینی در نشست خبری «اعتراف» در حالی که با تأخیری یکساعته وارد جلسه شد، بر این نکته تأکید داشت که میان حیات حرفهای اهالی رسانه و هنر هیچ رابطه مستقیمی وجود ندارد.
نشست رسانهای نمایش اعتراف بهکارگردانی شهاب حسینی با حضور عوامل این نمایش و شخص کارگردان ظهر امروز در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد. این نشست با حواشی بسیاری بابت تأخیر حضور شهاب حسینی در این نشست همراه بود. در حالی که خبرنگاران تئاتر بهدلیل تأخیر یکساعته شهاب حسینی قصد ترک جلسه را داشتند؛ با حضور این بازیگر و تقاضای عوامل تئاتر شهر و نمایش نشست خبری را با اعتراضات بسیار برگزار کردند.
شهاب حسینی پس از بیان دلایل تأخیرش در این جلسه که آن را ناشی از ترافیک روزهای بعد از شبهای احیا میدانست و عذرخواهی کوچکی از عوامل، اشاراتی به حواشی خبری پیرامون برخورد برخی بازیگران با اهالی رسانه داشت و بر این نکته انگشت گذاشت که بهخلاف تصور حیات حرفهای هنرمندان و خبرنگاران در ارتباط با یکدیگر نیست. او چندین بار بر این نکته تأکید کرد که از مدیر روابط عمومی کار خواسته است که در غیاب او جلسه برگزار شود و احمد ساعتچیان مدیریت جلسه را بهعهده گیرد، این در حالی بود که مهسا همتی تنها چند دقیقه زودتر از شهاب حسینی وارد تئاتر شهر شده و از اتفاقات رخداده چندان آگاهی نداشته است.
حواشی در حالی ادامه مییافت که شهاب حسینی در پاسخ به خبرنگار رادیو ایران تأکید کرد که مهسا همتی به او گفته است که همه در انتظار او هستند و این باز در شرایطی رخ داده که همتی سکوت کرده و اعلام نمیکند که او در ساعات اعتراض خبرنگاران حضور نداشته است و این سکوت به ادامه دلخوریها و واکنشهای عجیب حسینی منجر میشود.
شهاب حسینی همچنین در اعتراض خبرنگاران مبنی بر اینکه آنان نمایش را ندیدهاند و حتی اجازه حضورشان در زمان تمرینها داده نشده است؛ لذا پرسشی برای پرسیدن ندارند، با سکوت به مسئله برخورد کرد و تأکید کرد حق با خبرنگاران است. این وضعیت منجر به آن شد که هیچ خبرنگار تئاتری از شهاب حسینی بابت نمایشش پرسشی نپرسد.
این جلسه در بخش مسائل نمایش با صحبتهای احمد ساعتچیان آغاز شد. ساعتچیان شروع ایده نمایش را به سال ۹۰ مرتبط دانست که در نهایت سال گذشته با مناسب بودن فضا برای اجرا اکنون در تئاتر شهر روی صحنه میرود. او که در این نمایش نقش منشی صحنه را دارد دلایل انتخاب این جایگاه را به نگاه حمید سمندریان محدود دانست که طبق آن منشی صحنه دارای اهمیت و جایگاه خاصی در تئاتر است.
شهاب حسینی صحبتهای خود را با انگیزههای حضورش در تئاتر آغاز کرد و قصدش از این نمایش را دور شدن از سینما بهسبب نبود اقناع و عدملذت در سینما برشمرد چرا که روح تجاری در همه کارهای سینمایی نهادینه شده است و هنرمند همچون یک کارمند باید بهسراغ این آثار برود. وی این شرایط را به نواخته شدن ناقوس مرگ توصیف کرد.
حسینی در مورد رویکردش در اقتباس آن را دغدغه خود برشمرد و اذعان داشت: در اقتباس میتوان به آثار جواب پسدادهشده رجوع کرد.
وی مدعی شد هر شخصی نمیتواند نقش نویسنده را داشته باشد و با عطف به همین گفته از شرایط نویسنده کارگردانی همزمان در تئاتر و سینما ابراز تعجب کرد و گفت: حسرت آن را خوردم که چرا در ۴۰ فیلمی که بازی کردم تنها یک اثر اقتباسی بوده است، آمدهام در تئاتر نفس بکشم، چرا که در حال خفه شدن هستم. این هم پیرو یک خواستی بوده است.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه با احمد ساعتچیان در اجرای تئاتر همعقیده است، تأکید کرد از فضای شوآف کنونی حالش بد میشود. او کار خود را اینگونه توصیف کرد که در آن ابتدا یک سوزن به خود زده است و سپس یک جوالدوز به دیگران خواهد زد.
حسینی همچنین درباره شرایط سخت تولید در سینما سخن گفت و افزود: تهیه کنندگان زمانی سرمایهگذاران فیلم بودند و اکنون تبدیل به جذب کنندگان سرمایه شدند و اکنون جذب سرمایه بسیار سخت است. او بر این اعتقاد صحه گذاشت که در چنین شرایطی ترجیح میدهد تئاتر کار کند چرا که تئاتر در این دوران راحتتر است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=82604
false
true