×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نشست بررسی همکاری میان فعالان پوشاک استانبول با تولیدکنندگان تهرانی

اقتصادتهران: نشست هیات تجاری اتحادیه صادرکنندگان نساجی و مواد اولیه صنعت پوشاک استانبول با تولید کنندگان پوشاک در تهران، در ادامه همکاری های اقتصادی دو کشور و ارتقای مناسبات به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، نشست هیات تجاری اتحادیه صادر کنندگان نساجی و مواد اولیه استانبول با فعالان عرصه صنعت پوشاک ایران بیست و دوم و بیست و سوم آبان ماه در تهران برگزار می شود و تولیدکنندگان ایرانی برای خرید مواد اولیه مورد نیاز خود با فعالان صنعت پوشاک ترکیه وارد مذاکره می شوند.

در روز نخست این نشست تجاری ۱۹ تولیدکننده صنعت پوشاک ترکیه با ارایه پارچه های مختلف مانند استری، کتان، جین، روسری، زیپ، نخ های کشباف، دکمه و قلاب، رنگ نخ ، پلی استر و برچسب های چاپی با تولیدکنندگان ایرانی به صورت مستقیم وارد مذاکره شدند.

به گزارش ایرنا، حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با رقم ۱۳ میلیارد و ۷۱۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ کاهش یافت اما دو کشور قصد دارند حجم مبادلات تجاری خود را به بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهند.

حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه در چهار ماه نخست سال جاری میلادی به دو میلیارد و ۹۳۲ میلیون و ۶۵ هزار دلار رسید.

در آوریل گذشته (فروردین- اردیبهشت) حجم مبادلات دو کشور ۷۳۴ میلیون و ۵۱۳ هزار دلار بود و برای نخستین بار شاهد افزایش ۲۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و ترکیه بودیم.

در چهار ماه نخست پارسال صادرات ترکیه به ایران یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۹۹۱ هزار دلار بود که در این دوره به یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار افزایش یافت و واردات این کشور نیز از دو میلیارد و ۳۸۹ میلیون و ۹۰۱ هزار دلار به یک میلیارد و ۴۹۵ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار رسید تا حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه در چهار ماه اول سال با افتی به میزان ( ۸۲۷/۶۰۲ میلیون دلار) ۱۷ درصد روبرو شود.

ترکیه با میلیارد‌ها دلار مبادلات تجاری در سال‌های گذشته جزو ۱۰ شریک تجاری ایران است و در طول تاریخ همواره ایران و ترکیه دو شریک تجاری مهم به حساب می‌آمده‌اند و حتی در زمان تحریم‌ها نیز ایران و ترکیه به خوبی با یکدیگر ارتباط تجاری داشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه چندی پیش از افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور تا سقف ۳۰ میلیارد دلار خبر داده بود.

محمود واعظی با اشاره به توافق‌نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور اعلام کرد: قرار است که اقلام این توافقنامه میان دو کشور تا ۲۰۰ مورد افزایش پیدا کند و بر همین اساس جلساتی نیز با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شده و پیش‌بینی ما آن است که تا پایان سال میلادی (دی ماه) این موضوع عملیاتی شود.

در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ حجم مبادلات تجاری دو کشور با کاهش روبرو شد که با امضای توافقنامه تجارت ترجیحی شرایطی پیش آمد که اکنون کالاهایی که دراین توافقنامه ذکر شده‌ با افزایش حجم صادراتی روبرو هستند؛ به گونه‌ای که حجم صادرات این کالاها در ایران ۴۵ درصد و در ترکیه ۳۴ درصد افزایش داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches