×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نشست آشنایی صادرکنندگان فرش با خدمات صندوق ضمانت صادرات برگزار شد

اقتصادتهران: رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به امضای تفاهم نامه مرکز ملی فرش ایران و صندوق ضمانت صادرات بر اثرگذار بودن اجرای این تفاهم نامه در کمتر شدن ریسک صادرات فرش دستباف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران سیدکمال سیدعلی در نشست تخصصی آشنایی صادرکنندگان فرش دستباف با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران که صبح امروز چهارشنبه چهارم شهریور در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف برگزار شد، با بیان اینکه از برگزاری نمایشگاه فرش به دلیل علاقه شخصی ام به فرش دستباف بسیار خوشحالم، گفت: صادرکنندگان فرش دستباف می توانند باری از دوش مشکلات هنر ـ صنعت فرش بردارند؛ با این حال مجموعه شواهد نشان می دهد که در سال های اخیر در حوزه فرش ضعیف کار کرده ایم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به رقم صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری فرش دستباف در سال های قبل، افزود: این رقم در چند سال اخیر نیز تغییر چندانی نکرده که با توجه به تورم بالای این سال ها، می توان آن را نوعی عقب گرد هم دانست.

وی با اشاره به وجود تحریم های بانکی و بین المللی که در کاهش صادرات کشور موثر بوده است، افزود: دولت نیز با ایجاد پیمان سپاری ارزی در کاهش صادرات مقصر بوده است. ضمن اینکه کمبود برخی زیرساخت ها مانند نبود انبار در دیگر کشورها مشکلاتی برای صادرکنندگان فرش دستباف ایجاد کرده است.

سیدعلی با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی در میان بازرگانان فرش دستباف که صندوق ضمانت صادرات می تواند آن را با صدور انواع ضمانت نامه های بانکی حل کند، تصریح کرد: سود بالای ۲۰ درصد تسهیلات بانکی قدرت رقابت پذیری تجار ایرانی فرش دستباف با سایر همتایانشان در دیگر کشورهای تولید و صادرکننده فرش دستباف را کم کرده است.

وی با اشاره به وجود مشکل امانی‌فروشی فرش دستباف برای صادرکنندگان این کالا، تاکید کرد: این مشکل که معضلی قدیمی است و احتمالا در آینده هم ادامه خواهد داشت با ابزارهای بانکی و بیمه ای صندوق ضمانت صادرات قابل حل است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches