×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نرخ های جدید سپرده بانکی در انتظار ابلاغ

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه بانکها برای تعیین تکلیف نرخ سود سپردهها منتظر ابلاغیه نهایی هستند، گفت: منطقی است بیننرخ سود بانکهای خصوصی و دولتی فاصله یکی- دو درصدی وجود داشته باشد.

به گزارش فارس روز گذشته بانکها و موسسات مالی و اعتباری در جهت ساماندهی نرخ سود بانکی با تعیین نرخ سود در دامنه ۱۰ تا ۲۱ درصد توافق کردند.

بر این اساس نرخ سود سپردههای کوتاه مدت ۱۰ درصد، ۳ ماهه ۱۴ درصد، ۶ ماهه ۱۶ درصد و یک ساله و بیشتر ۲۱ درصد تعیین شده است.

محمد تقی نتاج در گفتوگو با فارس اظهار داشت: هنوز دستورالعملی نهایی به بانکها ابلاغ نشده است.

وی در عین حال در پاسخ به اینکه چرا نرخ سود سپردههای یک تا ۵ ساله ۲۱ درصد دیده شده است، گفت: به نظر من این یک سیاست موقت برای شرایط فعلی است و در بلند مدت تغییر میکند.

به گفته نتاج طبیعتا نرخ سود سپردههای بلندمدتتر و ۵ ساله بر اساس ریسکی که سپردهگذار برای بلند مدت می پذیرد باید متفاوت باشد. نرخ سود سپرده به ماندگاری آن و اینکه نزد بانک دولتی یا خصوصی باشد برمیگردد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد از پیشبینی یکسان نرخ سود سپرده بانکهای دولتی، خصوصی و موسسات انتقاد کرد و گفت: این تصمیم مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی توضیح داد: در بحثهای مالی دو مقوله ریسک و بازده مطرح است و هر چه ریسک بالاتر باشد بازده مورد انتظار بالاتر است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches