×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نرخ سود بانکی در جلسه شورای پول و اعتبار بررسی می شود

شورای پول و اعتبار پول و اعتبار جلسه‌ ای خواهد داشت که با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد، احتمالا دستور کار شورا ساماندهی نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات بانکی باشد.

با توجه به اینکه وزیر امور اقتصاد و دارایی از در دستور کار قرار گرفتن بازنگری و ساماندهی در نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی خبر داده بود، به نظر می‌‌رسد در جلسه امروز دوم اردیبهشت، این موضوع در شورا مطرح خواهد شد.

آخرین جلسه‌ای که شورای پول و اعتبار موضوع نرخ سود را بررسی کرد، مربوط به آبان ماه سال گذشته می‌شود. در آن جلسه شورا را به ادامه نرخ‌های فعلی تسهیلات رای و به بانک مرکزی اجازه داد برای شرایط و نرخ سود اوراق مشارکت تصمیم‌گیری کند.

با توجه به افزایش نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات چندین بار درخصوص آن گزارش‌هایی منتشر شد، بسیاری از بانک‌ها در مسابقه افزایش نرخ سود سپرده کوتاه مدت قرار گرفتند که به تبع آن رشد نرخ سود تسهیلات را به دنبال داشت. نرخ سود کوتاه مدت بانک‌ها از ۲۱ تا ۲۷ درصد تعیین شده بود که ادامه این روند عواقب خطرناکی را برای شبکه بانکی ایجاد می‌کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches