×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

تهران اکونومی: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان آن که جمعیت فارغ التحصیلان کشور به ۱۸٫۹ درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر بالغ بر یازده میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل وجود دارد

کوروش پرند، رییس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور در نشستی که امروز دوشنبه ( ۵خرداد) در محل این سازمان برگزار شد گفت: در حال حاضر بیش‌ترین نرخ بیکاری به دانشجویان گروه کامپیوتر با ۲۷٫۲ در صد از تعداد فارغ التحصیلان مربوط است و کم ترین آن به دانشجویان فارغ التحصیل گروه‌های خدمات حمل و نقل مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم طی سالیان آینده روند سیستم آموزشی در دانشگاه‌ها تغییر خواهد کرد تا تناسب بیش‌تری میان رشته‌های دانشگاهی و بازار کار به وجود آید.

وی به اهم برنامه‌های سازمان فنی و حرفه ای کشور در سال ۹۴ اشاره و اظهار کرد: برنامه های سال ۹۴ سازمان فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز کشور و سند راهبردی این سال‌ها صورت گرفته است.

با اشاره به سه طرح مصوب شده، افزود: اولین طرح بحث توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستایی عشایری و مناطق محروم و مرزی است که در این طرح با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور و معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری صورت می گیرد و ما تمام اطلاعات نیازسنجی روستاییان را در پورتالی جمع آوری خواهیم کرد تا اشتغالی پایدار برای جامعه هدف ایجاد کنیم.

پرند ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار، طرح دوم است و همچنین ایجاد توسعه بنگاه های کوچک طرح مصوب سوم را شامل می شود.

رییس سازمان فنی حرفه ای کشور ارتقای مشارکت موثر و اثربخش سازمان در تکمیل و ارتقای مهارت شاغلین، توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی، معلولین و زندانیان با تضمین کیفیت آموزش فنی و حرفه ای، تدوین و به روز رسانی آموزش شغل شایستگی، توسعه مدیریت خرد جمعی، تحول بخش ارزشیابی مهارت، حمایت از بخش خصوصی و مشارکت مردمی، تحقیق، توسعه و مشارکت در ارتقای توانمندی فناورانه، بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه آموزش فنی و حرفه ای، حضور موثر در عرصه بین المللی و تقویت دیپلماسی مهارت و اهتمام به امور خانواده از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.

وی از برگزاری چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در هفدهم خرداد خبر داد و گفت: این همایش به مدت یک روز در سالن همایش بین المللی صدا و سیما با هدف توسعه فرهنگ مهارت آموزی، به اشتراک گذاشتن تجربیات، توسعه ارتباطات سازمان در سطح ملی و بین المللی، آموزش مهارت در اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی را از اهداف این همایش دانست.

وی ادامه داد: هزار مقاله برای این همایش ارسال شد و در نهایت ۳۱۷ مقاله دریافت که ۳۰ مقاله به صورت شفاهی و ۹۱ مقاله به صورت پوستر چاپ می شود.

پرند افزود: نمایندگانی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هند، آمریکا، روسیه، سنگاپور، مالزی، ترکیه و آلمان در این همایش حضور خواهند یافت.

پرند با بیان اینکه در آزمون مهارتی سازمان فنی و حرفه ای تغییراتی ایجاد شده است، اظهار کرد: اجرای آزمون به سمت الکترونیکی رفتن از برنامه های جدید سازمان است که در قم، البرز و اصفهان این کار انجام شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: یک مرکز حرفه ای در معاونت پژوهشی ایجاد می شود و تا پایان سال امیدواریم به طور متوسط در هر استان یک مرکز سنجش دولتی و ۲ مرکز سنجش خصوصی ایجاد شود تا از آن طریق امتحانات آزمون به صورت الکترونیکی برگزار شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches