×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نخستین نشست شورای آموزش و توانمندسازی مدیران حوزه اجتماعی برگزار شد

نخستین نشست شورای آموزش و توانمندسازی مدیران حوزه اجتماعی به ریاست علی محمد نایینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد که طی آن برگزاری دوره آموزشی مدیریت فرهنگی جنگ نرم ویژه شهرداری تهران به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این نشست با حضور ابوالفضل رفیع مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و متولیان آموزشی حوزه اجتماعی و فرهنگی به عنوان دیگر اعضای این شورا در سالن کنفرانس ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

علی محمد نایینی مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی سخنانی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر آموزش مدیران حوزه اجتماعی با روش الگوهای جهادی افزود: علاوه بر مجموعه دوره های کلاسیک که در مراکز دانشکده های ۹گانه علمی و کاربردی شهرداری تهران برگزار می شود؛ باید برای مدیران اجتماعی نیز دوره های ویژه ای تدارک ببینیم.

وی بر اهمیت آموزش تاکید کرد و گفت: آموزش نقش اساسی در توانمندسازی در عرصه های مختلف دارد. آموزش علاوه بر افزایش دانش، در راستای تغییر نگرش، گفتمان سازی، مهارت آموزی، ایجاد شبکه های اجتماعی برای فعالیت های موثر و ایجاد درک واحد از ماموریت ها کمک می کند.

نایینی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات نیروی انسانی از طریق آموزش حل می شود، افزود: توانایی متاثر از مجموعه ای از عوامل است که بخشی ازآن اکتسابی است و از طریق آموزش محقق می شود و ویژگی های نوع هدف گذاری ها، در این رابطه تاثیرگذار است . بخشی از عملکرد حوزه اجتماعی مربوط به آموزش است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای ماموریت های حوزه های تخصصی باید خود مجریان از ویژگیهای خاص برخوردار باشند؛ تاکید کرد: کارگاه آموزشی مدیریت فرهنگی جنگ نرم ویژه شهرداری تهران با اولویت مدیران محلات پایتخت برگزار می شود.

در ادامه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص اولویت های اصلی، روش ها و دوره های آموزش مدیران حوزه اجتماعی بیان کردند.

طی این نشست گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان حوزه اجتماعی شهرداری ارائه و عنوان شد بر اساس نیازسنجی از پرسنل، بالغ بر ۴۳ دوره آموزشی در سال ۹۳ برای حوزه اجتماعی به تصویب اداره کل تشکیلات شهرداری رسیده که بخشی از این دوره ها نیز برگزار شده است.

اعضای این شورا پیشنهادهایی چون لزوم ایجاد فهم مشترک در صف و ستاد برای ایجاد احراز صلاحیت مدیران فرهنگی، ایجاد دوره های آموزشی برای مدیران فرهنگی و اجتماعی قبل از انتصاب،آشناسازی مدیران این حوزه با رویکردها و مطالبات جدید شهرداری، آموزش توجیهی برای مدیران در راستای آشناسازی با سند جامع آموزش های شهروندی، لزوم تداوم برنامه های آموزشی را مطرح کردند.

در این نشست علاوه بر ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برپایی دوره آموزشی مدیریت فرهنگی جنگ نرم، شیوه آموزش، ویژگی ها و سرفصل های آن، بر راه اندازی دوره سه روزه مدیریت فرهنگی با عنوان جنگ نرم فرهنگی اجتماعی برای آشناسازی مدیران فرهنگی با تهدیدات فرهنگی جامعه و راه های مقابله با آن تاکید شد.

افزایش دانش و ایجاد توانایی و مهارت های لازم در مسئولین و متولیان مسائل فرهنگی و آگاه سازی،هوشیارسازی و مصون سازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف برپایی این دوره ها ذکر شد.

از مصوبات این نشست می توان به برپایی دوره آموزشی مدیریت فرهنگی جنگ نرم برای شهرداری تهران بر اساس سه محور تغییر فرهنگی، تغییر هویت وسبک زندگی باتاکید بر محورهای ۱۸ گانه ماموریت های فرهنگی اجتماعی شهرداری، متناسب سازی دوره با مخاطبان و توجه با بازخورد دوره ها، آماده سازی افراد و ایجاد پیش زمینه برای ورود آنان به کارگاه آموزشی، تعیین عنوان ظرفیت ها و فرصت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برای روز اول کارگاه، پرداختن به تهدیدات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی همزمان با روز دوم کارگاه و طرح مقابله با تهدیدات فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در روز سوم و پایانی این کارگاه آموزشی اشاره کرد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches