true
اقتصادتهران: مدیر بازاریابی از معرفی شبکه تبادل امتیاز کشور بهعنوان نخستین بستر مبتنی بر تراکنشهای غیر بانکی در ایران، با نام “شتاک” در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، حامد رحمانی، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادتهران، با اشاره به حضور فعال شرکت انیاک در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: تراکنشهای بانکی و انواع مختلف آن این روزها امری جا افتاده در فضای مالی است و حجم بالای تراکنشهای مالی روی کارتخوانهای فروشگاهی، بر بستر اینترنت و انبوه خریدهای آنلاین، گواهی بر این موضوع است اما به نظر میرسد بهموازات گسترش تراکنشهای بانکی، نیاز به بسط و توسعه تراکنشهای غیر بانکی و شبکههای امتیازی است، جایی که عملا ارزش افزودهای برای خریداران و فروشندگان در تراکنشهای بانکی ایجاد خواهد شد و اینجا است که شبکه تبادل امتیاز کشور یا شتاک بهعنوان نخستین بستر مبتنی بر تراکنشهای غیر بانکی در ایران متولد میشود.
وی افزود: شتاک یا شبکه تبادل امتیاز کشور یکی از راهکارهای بهرهگیری از نظام تراکنشهای غیر بانکی است و میتواند نقشی را که “شتاب” در شبکه بانکی و حوزه پولی کشور ایفا میکند، در حوزه غیر پولی بر عهده بگیرد.
مدیر بازاریابی شرکت انیاک با بیان آن که شتاک شبکه و زیرساختی است که بر بستر آن میتوان نظام امتیازات مشتریان را که این روزها از سوی فروشندگان و برندهای مختلف وجود دارد تجمیع کرد تا از این طریق مشتریان و فروشندگان به یک شبکه گستردهتر متصل شوند تصریح کرد: در حال حاضر و در سیستمهای فعلی امتیازدهی، هر فروشنده با خرید مشتریان امتیازی را برای خریدهای بعدی در اختیار او قرار میدهد که طبیعتا تنها در فروشگاههای همان فروشنده قابل استفاده است. با تولد شتاک شاهد اتصال میان فروشندگان مختلف خواهیم بود و عملا مشتریان دارای کارت شتاک میتوانند به شبکه گستردهای از فروشگاههای عضو شتاک متصل شوند. این دقیقا مشابه فرآیندی است که در کارتهای بانکی عضو شتاب و بانکهای عضو شتاب شاهد هستیم و مشتریان میتوانند با کارتهای شتاب از هر یک از بانکهای عضو این شبکه سرویس دریافت کنند.
به گفته وی، با شتاک از یکسو مشتریان میتوانند با تجمیع امتیازهای خود از فروشندگان مختلف و با بهرهگیری از کارت شتاک در خریدها، امتیازات خود را در هر یک از فروشگاههای عضو شبکه شتاک مصرف کنند و به این ترتیب مشتریان به طیف بسیار گستردهای از فروشگاهها که در هر یک از آنها از مزایایی برخوردار هستند دسترسی دارند.
رحمانی همچنین یادآور شد: شتاک علاوه بر مشتریان، برای شبکه فروشندگان نیز مزایای بسیار زیادی دارد که مهمترین گسترش فضای کسبوکار و طیف مشتریان آنها است. با عضویت فروشندگان در شبکه شتاک، هر یک از فروشندگان میتوانند با بهرهگیری از بستر ایجاد شده از سوی این شبکه، کمپینهای مورد نظر خود را برای تمامی مشتریان عضو شتاک ارائه کنند تا به این ترتیب به طیف بسیار گستردهتری از مشتریان دسترسی داشته باشند.
شبکه تبادل امتیاز کشور یا شتاک در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران در بوستان گفتگو توسط یکی از متولیان صنعت پرداخت در کشور معرفی شد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=138566
false
true